2009-01-15, 22:42
Medlem
Någon som vet??

Finns det pack områden som tex Bergsjön, Hjällbo, Angered och liknande där?
Bor i Gbg nu och vill bort från skiten. Har fått jobb nära Halmstad och om det fungerar bra under provanställningen så kanske man vill bosätta sig där.
Har en son som fyller 4 i år och vill att han ska börja på en dagis/skola där det inte är 95% svartingar.
Citera
2009-01-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w595
Någon som vet??

Bor i Gbg nu och vill bort från skiten. Har fått jobb nära Halmstad och om det fungerar bra under provanställningen så kanske man vill bosätta sig där.
Har en son som fyller 4 i år och vill att han ska börja på en dagis/skola där det inte är 95% svartingar.

Isf undvik att flytta till Andersberg, Fyllinge och Vallås
Citera
2009-01-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mOOOberg

Tack.

Hur är det i skolorna om du kanske vet?
Har "ghetto" områden skolor nära sig där alla håller ihop?
Citera
2009-01-15, 23:19
Medlem
slottsjorden, mickedala och rotorp områden.. hur e dessa?
har tittat lite på kartan. är inte insatt i halmstad någonstans
Citera
2009-01-15, 23:52
Medlem
whiizzs avatar
Citat:
slottsjorden, mickedala och rotorp områden.. hur e dessa?
har tittat lite på kartan. är inte insatt i halmstad någonstans

Dom områderna är helt okej, det klart att det finns invandrare där också men inte lika mycket som andersberg, fyllinge osv. Om du inte vill att din son ska gå på ett dagis med invandrare så ska du välja dagisarna mer åt tylösandshållet.
Citera
2009-01-16, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
de flesta finns vid nordstan.

Precis, det är förvånansvärt hur lite det faktiskt är runt Järntorget, Avenyn osv. I Nordstan däremot, där kryllar det av folk som lever i ofrivilligt utanförskap, utsötta från glädjena och nöjena.
Citera
2009-01-16, 03:06
Medlem
Citat:
Någon som vet??

Falkenberg är bra och nära. Bättre för barn och en lugn liten stad vid kusten med allt som man behöver. Tar bara en kvart till halmstad.
Citera
2009-01-21, 22:57
Medlem
muppgonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Falkenberg är bra och nära. Bättre för barn och en lugn liten stad vid kusten med allt som man behöver. Tar bara en kvart till halmstad.

Själv bor jag i Falkenberg, jag tycker det verkar som den stad med högst %-halt med blattar, var femte person i Falkenberg är blatte (detta är ett faktum).
Om du vill att din barn ska slippa allt slödder så vet jag en motesori skola i Halmstad som är nästan helt blatte fri, men beror ju om du vill att han ska gå på montesori.
Citera
2009-01-21, 23:25
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingapung
Precis, det är förvånansvärt hur lite det faktiskt är runt Järntorget, Avenyn osv. I Nordstan däremot, där kryllar det av folk som lever i ofrivilligt utanförskap, utsötta från glädjena och nöjena.

Detsamma gäller haga(vilket iofs kan tänkas ligga "runt järntorget" ) men där har jag nog aldrig sett mer än två-tre svartingar även när jag uppehållit mig över en timme i området. Menar de små affärerna och liknande.
Citera
2009-01-22, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mOOOberg

Undvik också Linehed.
Citera
2009-01-22, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi

Det har kommit massor av blattar till Falkenberg dom senaste åren, så Falkeberg är ingen idyll längre.
Citera
2009-01-22, 10:22
Bannlyst
Jag har själv bott i Halmstad, och tyvärr måste jag konstatera att den staden också hålle på att dras ner i det mångkulturella träsket med kriminalitet och etniska konflikter som följd. Det har åtskilliga händelser i Halmstad dom sensate åren visat tydligt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in