2009-01-15, 20:28
Medlem
Tjena!
Jag har varit arbetslös nu i 2 månader. Och har äntligen fått ett jobb ledigt, eller rättare sagt två.
Det ena är att jobba på ett åkeri, där jag ska köra ut varor till olika livsmedelsbutiker.
Det andra är att jobba på en däckfirma.
Däckfirman ligger 3 km från mitt hem, så jag kan cykla dit och hem.
Åkeriet ligger 2,5 mil härifrån.

Jag vet inte vad jag ska välja?
Citera
2009-01-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
Tjena!
Jag har varit arbetslös nu i 2 månader. Och har äntligen fått ett jobb ledigt, eller rättare sagt två.
Det ena är att jobba på ett åkeri, där jag ska köra ut varor till olika livsmedelsbutiker.
Det andra är att jobba på en däckfirma.
Däckfirman ligger 3 km från mitt hem, så jag kan cykla dit och hem.
Åkeriet ligger 2,5 mil härifrån.

Jag vet inte vad jag ska välja?

Klart att du ska välja däckfirman!! Berätta nu för pappa vilket åkeri det är som söker folk
Citera
2009-01-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Klart att du ska välja däckfirman!! Berätta nu för pappa vilket åkeri det är som söker folk
Haha
Citera
2009-01-15, 22:27
Medlem
Sletenkatts avatar
Var tror du att du kommer trivas bäst?
Vad gillar du mest? Slita gummi medans du kör eller kränga av det åt andra?
Citera
2009-01-15, 23:04
Medlem
Shetlandsjohnnys avatar
Om du är helt likgiltig inför själva jobbet ska du ju naturligtvis välja däckfirman. Men någonting måste det väl väga över för?

Jag hade i alla fall valt chaufförsjobbet, mest för att JAG inte trivs länge på samma ställe och för att JAG tycker att byta däck låter extremt jävla tråkigt.

På däckfirman har du antagligen kollegor runt om dig hela tiden, som chaufför kan det kanske bli ensamt, hur fungerar du?
Citera
2009-01-16, 00:32
Medlem
miklons avatar
Hur ser det ut lönemässigt då och hur står det sig mot skillnaden i reskostnad?
Citera
2009-01-16, 01:41
Medlem
Betänk också att du som chaffis kommer gå upp 10kg och som däcknisse kommer gå ner lika många (alternativt öka lika många kg fast i muskler).

Jag hade valt smal och vältränad över pösig.
Citera
2009-01-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Betänk också att du som chaffis kommer gå upp 10kg och som däcknisse kommer gå ner lika många (alternativt öka lika många kg fast i muskler).

Jag hade valt smal och vältränad över pösig.

Hahaha nu får du väll änna ge dig? Måste man gå upp tio kilo för att köra lastbil?
Citera
2009-01-17, 00:40
Medlem
Jag jobbade som dackmontor en kort period for ett par ar sedan. Drojde inte manga veckor innan jag sade upp mig. Maken till enformingt och hjarndott jobb far man leta efter. Skulle valt chaffisjobbet 8 dagar i veckan!
Citera
2009-01-21, 17:59
Medlem
maaannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotle
Jag jobbade som dackmontor en kort period for ett par ar sedan. Drojde inte manga veckor innan jag sade upp mig. Maken till enformingt och hjarndott jobb far man leta efter. Skulle valt chaffisjobbet 8 dagar i veckan!

Har du kört Lastbil? Sen tror jag mycket beror på vart du hamnar inom båda yrkena.

Personligen skulle jag själv bara extraknäckt och sedan läst vid sidan av, det är det absolut bästa.
Citera
2009-01-21, 18:18
Medlem
Jag jobbade som däckmontör ett tag, eller snarare hade praktik som AF tvingade ut mig på strax efter gymnasiet.

Värre jobb kan jag fanimej inte tänka mig, satan så drygt det var. Och då är jag ändå väldigt uthållig och inte alls kräsen i vanliga fall.

Var där i 3 eller 4 dagar, sen fick det fan vara nog.

Hjälpte iofs inte att firman jag var på hade risiga lokaler, gammal utrustning och idioter till "kollegor" samt att den huvudsakliga arbetsuppgiften var att sitta på knä på ett järngaller och tvätta fälgar manuellt som folk skulle lämna in på vinterförvaring efter att ha fått bytt till sommarhjul.

Jag hade inte tvekat en hundradels sekund på att ta lastbilsjobbet även om låg längre bort och även om det hade sämre villkor.

Men vad DU ska välja vet du nog bäst själv, lycka till i alla fall!
Citera
2009-01-21, 18:42
Medlem
Prodelins avatar
Måste vara ett jäkla tungt jobb byta däck hela dagarna, framförallt skitigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in