2009-01-15, 01:25
Medlem
Eller hur spelar ni dom korten? Brukar alltid höja innan floppen för att få bort folk med skitkort, för det är ju ändå bra kort som man skall vinna på ,om det så bara är betsen. Eller är det bättre att bara syna stora mörken och hoppas på en låg flopp ? Höjer man så får man bort folk med låga kort, men blir sen floppen A K eller D så är det lika bra att lägga ihop. Synar man bara beten så är fler med och kommer det då en låg flopp kan man sen satsa högt och få fler vinster av flera. Blir fundersam på det här...
Citera
2009-01-15, 02:04
Medlem
Stockos avatar
Beror väldigt mycket på position och vilken image du har på bordet.
Citera
2009-01-15, 02:06
Medlem
Maash and smash that all in button pre!
Citera
2009-01-15, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi

haha, aa, det var ju en bra teknik...
Citera
2009-01-15, 13:45
Bannlyst
På CG så höjer jag alla pockets. ALLA pockets. 22 är mina favoriter då jag vid träff på t.ex. AK2 flop brukar få betalt

Angående de korten du nämnde så är det mycket angående position och annat, men raise, raise & raise om man spelar som jag, dock så behöver du inte syna ner en fyrbet med dessa händer.

Sätter du killen på AA/KK/QQ så vet du nog själv vad du skall göra
Citera
2009-01-15, 14:29
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinceKey
Eller hur spelar ni dom korten? Brukar alltid höja innan floppen för att få bort folk med skitkort, för det är ju ändå bra kort som man skall vinna på ,om det så bara är betsen. Eller är det bättre att bara syna stora mörken och hoppas på en låg flopp ? Höjer man så får man bort folk med låga kort, men blir sen floppen A K eller D så är det lika bra att lägga ihop.
1) Du vill inte få bort folk med skitkort utan höja för värde
2) Det är inte bättre att syna
3) Är floppen A-hög har du iaf halva inne på fru-fortuna ändå, så cont.betta.
Citera
2009-01-16, 09:26
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
1) Du vill inte få bort folk med skitkort utan höja för värde

Jo, visst vill man det. Inte alla, men man vill knappast ha 9 motståndare kvar på floppen, även om de har random-händer. Helst inte 3-4 heller utan en eller max två.
Citera
2009-01-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone

Jo, visst vill man det. Inte alla, men man vill knappast ha 9 motståndare kvar på floppen, även om de har random-händer. Helst inte 3-4 heller utan en eller max två.

Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi

.
Citera
2009-01-16, 12:09
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Alltså, jag skulle inte direkt tacka nej till 9 syner om jag öppnar 99 utg. Värdet där är antagligen helt fantastiskt.

Men vad jag menade var egentligen att det är en vanlig missuppfattning att man vill ha bort skithänder som 25o osv..
Citera
2009-01-16, 12:09
Medlem
är väl standard att höjja. 3-4 betta. folda mot all in, eller? beror på stack storleken också, och position! jag själv kör bara 6 manna bord o då höjer jag 99,10,10,JJ som om jag hade suttit på "the shit". vill man se flop så ska man få betala för de
Citera
2009-01-16, 12:12
Medlem
Trillskes avatar
Vet inte. Men jag fyrbett/synade push med TT härom dagen iaf. Vann mot AKo och kännde mig som en fisk. Fast om vi nu fyrbettar ska vi väl syna rätt ofta iaf.. Känns som en konstig hand att fyrbetta annars.
Citera
2009-01-16, 12:12
Medlem
[quote=Trillske]Alltså, jag skulle inte direkt tacka nej till 9 syner om jag öppnar 99 utg. Värdet där är antagligen helt fantastiskt.

när du sitter på 99 inte kan du då mena att du skulle vilja få syn av 9 pers? får du 99 så vill du ju inte ha med så många i potten. visst de skulle bli ett stort värde. men hur ska man agera efter flop med så många som limpat?

med dessa pocket är de bet som gäller!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in