2009-02-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av art_
nu har även curb servin clash. för er stockholmare
Kul för oss i stockholmsområdet.
Men man kan ju undra över varför Curb Servin inte kan komma med något eget, fan Clash finns redan! Varflör inte ta in Beat istället?? Det är väl Clashkillarna som har den burken ocså? S'äkert en spännnande o bra burk som dessutom inte finns i Sverige.
Skittråkigt att bara titta på vad konkurrenterna gör, snart börjar väl de sälja lika Carhartt och Adidas kollektioner som Highlights redan har. Skulle bli förvånad om butiken överlever mer än 1 år till- deras identitet är lika med noll. Vad skulle hända med dem om tex Fatcap öppnar en butik i Stockholm?
Det är just därför jag i varje fall gillar Highlights & Fatcap. Vill jag ha schyssta kläder eller tidningar så vet jag att HL har det senaste, vill jag ha cans så verkar Fatcap hela tiden ha det senaste. Dessa två behöver inte alltid vara billigast eller snabbast, personalen är kanske inte alltid supertrevliga, men de verkar båda jobba hårt med att förse oss kunder med det senaste o bästa och i min lilla inskränkta värld så är det guld.
Citera
2009-02-19, 14:12
Medlem
Jaaaas avatar
Ja det är bra men jag och de flesta föredrar att handla i butik , och molotow är jävligt pupulärt så då blir det att handla där .
Citera
2009-02-19, 16:33
Medlem
Daggys avatar
Jag la en order på ca 1600 igår. Det kändes rätt då jag avskyr att måla när det är kallt (det är så jävla oskönt att måla med vante), så dom kommer ändå stå tills värmen kommer. Dessutom har jag vart sugen på att prova clash ett ganska bra tag, så 29:- styck var ju rena drömmen .
Det enda sura är ju fraktavgiften på 230, men jag tjänar ändå en hundring på att beställa, + att jag får bättre burkar, så det var värt det .
Två saker jag undrar är, vad är det för orginalcap på clash? Och mår burkarna dåligt om jag låter dom stå ett halvår? mina burkar brukar ta slut på några veckor i vanliga fall, så jag vet inte vad som händer om man låter dom stå .

Men är det någon som vet varför dom rear ut burkarna? Ska dom sluta med clash och satsa på bara Ironlak istället?

Om ni vill ha en jävligt bra vinterburk så rekommenderar jag sabotaz som också är 29:- styck just nu.
http://www.backjump.se/product.php?ID=103

EDIT: Kan länka till ett test där en sabotazburk stått i en snödriva i 2 timmar innan den testas: http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58&feature=related
Senast redigerad av Daggy 2009-02-19 kl. 16:36.
Citera
2009-02-19, 17:10
Medlem
klabbens avatar
Ska beställa burkar idag för första gången och undrar om ni kan tipsa på vilka färger jag ska ha med?
Ska jag ta Clash eller belton?
Det var ju nice pris på clash annars. Vilken är bäst nybörjar burk?

Snabbt svar tack för ska beställa idag.
Senast redigerad av klabben 2009-02-19 kl. 17:12.
Citera
2009-02-19, 17:23
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Ska beställa burkar idag för första gången och undrar om ni kan tipsa på vilka färger jag ska ha med?
Ska jag ta Clash eller belton?
Det var ju nice pris på clash annars. Vilken är bäst nybörjar burk?

Snabbt svar tack för ska beställa idag.

Om du nu har någon ambition med ditt målande kanske du skulle ta och försöka välja färger själv. Visst kan det finnas vissa som inte täcker så bra utan grundning. Men det är en annan fråga.
Citera
2009-02-19, 17:28
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrodomus
Om du nu har någon ambition med ditt målande kanske du skulle ta och försöka välja färger själv. Visst kan det finnas vissa som inte täcker så bra utan grundning. Men det är en annan fråga.
Jag menar inte att ni ska välja alla färger, det sa jag aldrig, ville bara ha tips på färger som ni tycker är bra att ha.
Har ju aldrig målat innan.
Citera
2009-02-19, 17:29
Medlem
Citat:
Jag menar inte att ni ska välja alla färger, det sa jag aldrig, ville bara ha tips på färger som ni tycker är bra att ha.
Har ju aldrig målat innan.

Svart och vit brukar vara gött att ha

EDIT: Förresten har Fatcap börjat sälja rollfärg http://www.fatcap.se/?c=15
Senast redigerad av Irn´ 2009-02-19 kl. 17:36.
Citera
2009-02-19, 18:52
Medlem
Salpeters avatar
Klabben: Om du är osäker på vilket märke du ska köpa så kan du ju plocka ut några färger från varje burksort. Kika på fatcap, dom har ganska så stort sortiment.
Annars råder jag dig att köpa ett paket där du får handskar,caps med i paketet. Belton är min favorit bland burkar.
http://www.fatcap.se/?mc=null&c=1&model=110
Citera
2009-02-19, 19:17
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Jag la en order på ca 1600 igår. Det kändes rätt då jag avskyr att måla när det är kallt (det är så jävla oskönt att måla med vante), så dom kommer ändå stå tills värmen kommer. Dessutom har jag vart sugen på att prova clash ett ganska bra tag, så 29:- styck var ju rena drömmen .
Det enda sura är ju fraktavgiften på 230, men jag tjänar ändå en hundring på att beställa, + att jag får bättre burkar, så det var värt det .
Två saker jag undrar är, vad är det för orginalcap på clash? Och mår burkarna dåligt om jag låter dom stå ett halvår? mina burkar brukar ta slut på några veckor i vanliga fall, så jag vet inte vad som händer om man låter dom stå .

Men är det någon som vet varför dom rear ut burkarna? Ska dom sluta med clash och satsa på bara Ironlak istället?

Om ni vill ha en jävligt bra vinterburk så rekommenderar jag sabotaz som också är 29:- styck just nu.

EDIT: Kan länka till ett test där en sabotazburk stått i en snödriva i 2 timmar innan den testas: http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58&feature=related

Hahahha mailade backjump igår och skrev att fatcap hade sabotaz för 29kr(menade clash), och att dom borde rea ut lite burkar för att annars så är det inte lönt att beställa.
Citera
2009-02-19, 19:24
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salpeter
Klabben: Om du är osäker på vilket märke du ska köpa så kan du ju plocka ut några färger från varje burksort. Kika på fatcap, dom har ganska så stort sortiment.
Annars råder jag dig att köpa ett paket där du får handskar,caps med i paketet. Belton är min favorit bland burkar.
http://www.fatcap.se/?mc=null&c=1&model=110

Jo det är sant.
Jag köpte clash nu för jag ville ha mer för pengarna.
Var dock tvungen att köpa några belton burkar med att testa med.
Återkommer med resultat i "the real deal" tråden när jag fått hem sakerna och gjort min första målning.
Citera
2009-02-19, 21:25
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Jo det är sant.
Jag köpte clash nu för jag ville ha mer för pengarna.
Var dock tvungen att köpa några belton burkar med att testa med.
Återkommer med resultat i "the real deal" tråden när jag fått hem sakerna och gjort min första målning.

Ha ett par flaskor varmvatten i ryggan när du går ut med clash om det är minusgrader. Annars kommer du ångra dig efteråt.
Citera
2009-02-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy

Fan, får inte pengar innan löning nästa vecka, undrar vad som finns kvar då av Clash Rean? Rollfärgen verkar fett i varje fall, fan va skönt att slippa fylla i dyngmycket ytor på nästa famemålning Norrköping i sommar- Ces Purple färgen på bilden är ju sååå nice!
Det här är mitt svar om dina frågor (jag kanske svamlar, har drukit folle)
Oriiginalcapen är en softcap till Clash. Typ som Montanas blue soft.
ha cansen liggande istället för stående så trycks inte gasen upp i ventilen, en grej som funkar för mig i varje fall.
Det är som sagt fett värt med 29 spänn per kanna, men om de väljer att satsa mer på Molotow o Ironlak så förstår jag dem, de är helt enkelt bättre burkar.
Parkråtta, håller med ditt tips till 200%, gäller faktiskt med de flesta cannor när vintern är här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in