2010-01-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Ironlaks tar burk, någon som testat?
Har testat Ironlaks TAR. Det är nog den svartaste TAR burken som finns på marknaden, dock inte lika tjock i konsistensen som tex Covers All 2, men den funkar fin fint, och med ett pris på 38,- så är det inte så mycket att klaga på. DEt enda som kan vara lite problematiskt med Ironlak totalt sett är väl att den är så tjock i pigmentet så är du en som kör svinmycket fades så kan det vara lite svårt jämfört med blaskigare burkar såsom Sabotaz, Black & Molotow. Vill du däremot ha megatäckande ljusa färger så slår inget dem på marknaden. Köp en bara o testa, tro inte på allt alla andra säger....det finns faktiskt inga dåliga burkar från nån leverantör inom graffen idag tycker jag. Det är mest en fråga om teknik o vilka caps som funkar till burkarna.
Citera
2010-01-27, 23:33
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomrider
Har testat Ironlaks TAR. Det är nog den svartaste TAR burken som finns på marknaden, dock inte lika tjock i konsistensen som tex Covers All 2, men den funkar fin fint, och med ett pris på 38,- så är det inte så mycket att klaga på. DEt enda som kan vara lite problematiskt med Ironlak totalt sett är väl att den är så tjock i pigmentet så är du en som kör svinmycket fades så kan det vara lite svårt jämfört med blaskigare burkar såsom Sabotaz, Black & Molotow. Vill du däremot ha megatäckande ljusa färger så slår inget dem på marknaden. Köp en bara o testa, tro inte på allt alla andra säger....det finns faktiskt inga dåliga burkar från nån leverantör inom graffen idag tycker jag. Det är mest en fråga om teknik o vilka caps som funkar till burkarna.

Då blir det nog att testa både tar och vanliga burkarna då, priset är inte helt fel heller. Jag är absolut ingen 'fin pillare' som kör fades m.m. Jag är snarare ute efter nåt som täcker bra, speciellt på betong som är något poröst och mitt personliga favorit underlag.

Måste förresten tacka för ett bra och seriöst svar, alldeles för lite sådana här på fb nuförtiden.
Citera
2010-01-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Då blir det nog att testa både tar och vanliga burkarna då, priset är inte helt fel heller. Jag är absolut ingen 'fin pillare' som kör fades m.m. Jag är snarare ute efter nåt som täcker bra, speciellt på betong som är något poröst och mitt personliga favorit underlag.

Måste förresten tacka för ett bra och seriöst svar, alldeles för lite sådana här på fb nuförtiden.
Måste rekommendera dig att köra på Molotows 9014 cap om du vill ha tighta smala lines, NY fats & pinkies funkar som vanligt bra. En liten otippad cap är MTN SuperFat (den silvriga), skitbra till Ironlak. Och orginalcapen (den rosa) är bara för bra, är tillsammans med MTN 94s orginalcap de bästa capsen som levereras med cans idag tycker jag. Lite tips bara.
Citera
2010-02-01, 08:56
Medlem
Beeveels avatar
Är det någon som vet varför det inte finns krom på varken fatcap eller backjump?
Citera
2010-02-01, 09:18
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeveel
Är det någon som vet varför det inte finns krom på varken fatcap eller backjump?

Krom är väldigt populärt på vintern och går som smör i solsken. Eller ja, känns som att det aldrig finns tillräckligt med krom när man beställer burkar.
Citera
2010-02-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeveel
Var inne på FC i lördags och bunkrade upp på Ironlak då de är så jäkla billiga just nu. Frågade faktiskt om just situationen med krom, och det är som redan sagts, folk köper drösvis med den helt enkelt. Nu har tydligen i varje fall FC en stor laddning med färg som kommer på fredag eller tidigt nästa vecka så snart finns nog krom där i varhje fall.
Backjump verkar lägga ner om man ska tro deras egna inlägg på whoa och att de har lagerrensning säger väl det mesta, kromen & svarta går väl först. Var inne idag men det var jäkligt utplockat på cans så sidan är väl på väg bort antar jag. Ja, att driva en bizniz på burkar verkar vara tight lönsamhetsmässigt i sverige idag...man förstår varför HL tex tar in mer o mer kläder..bättre vinst helt enkelt.
Citera
2010-02-03, 20:14
Medlem
Glad packs avatar
Vilka av hagmans-burkarna är något att ha. Jag har hört mycket gott om vit hagmans men enligt mig är den alldeles för tunn och dammar/stänker sjukt mycket. Dock täckte den helt okej. Jag såg att det fanns 2 olika typer av burkar när jag kollade. Dels fanns det burkar av denhär typen http://www.umeabilfarg.se/UmeaBilfarg/images/shop/Bild%20051.jpg sedan fanns det burkar som såg ut att vara större (500ml?) och verkade ha en nyare design.
Kan någon klargöra exakt vad i hagmans sortiment som är något att ha?
Citera
2010-02-03, 20:45
Medlem
ejes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Vilka av hagmans-burkarna är något att ha. Jag har hört mycket gott om vit hagmans men enligt mig är den alldeles för tunn och dammar/stänker sjukt mycket. Dock täckte den helt okej. Jag såg att det fanns 2 olika typer av burkar när jag kollade. Dels fanns det burkar av denhär typen http://www.umeabilfarg.se/UmeaBilfarg/images/shop/Bild%20051.jpg sedan fanns det burkar som såg ut att vara större (500ml?) och verkade ha en nyare design.
Kan någon klargöra exakt vad i hagmans sortiment som är något att ha?

Den vita hagmans på OK fungerar alldeles utmärkt, Dock som du nämnde stänker den och har sig rätt mycket.
Då jag endå tycker att Hagmans vita(500ml) är en av de bästa, Sen hagmans svarta också 500 ml som finns på OK täcker lite sämmre och blir lite gråaktig. Corrostabil är då ett bättre val av svart, finns också på OK, den gröna burken med svart lock.
Hagmans roströda fungerar skitbra, kladdar dock som fan när det går under 0.
Kromen är bäst av hagmans burkarna, täcker bra, går relativt fort, är ingen molotow burner direkt men den är bra!
Citera
2010-02-03, 20:56
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eje
Den vita hagmans på OK fungerar alldeles utmärkt, Dock som du nämnde stänker den och har sig rätt mycket.
Då jag endå tycker att Hagmans vita(500ml) är en av de bästa, Sen hagmans svarta också 500 ml som finns på OK täcker lite sämmre och blir lite gråaktig. Corrostabil är då ett bättre val av svart, finns också på OK, den gröna burken med svart lock.
Hagmans roströda fungerar skitbra, kladdar dock som fan när det går under 0.
Kromen är bäst av hagmans burkarna, täcker bra, går relativt fort, är ingen molotow burner direkt men den är bra!

Tack för informationen. Stänker 500ml-burken mindre än 400ml-burken? Är det den roströda grundfärgen (bilden i mitt förra inlägg) som är bra? Jag visste inte att hagmans hade krom också, den ska jag definitivt hålla utkik efter.
Citera
2010-02-03, 22:56
Medlem
ejes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Tack för informationen. Stänker 500ml-burken mindre än 400ml-burken? Är det den roströda grundfärgen (bilden i mitt förra inlägg) som är bra? Jag visste inte att hagmans hade krom också, den ska jag definitivt hålla utkik efter.

500ml stänker knappt någonting, ungefär som en montanaburk ungefär. Täcker mycket bättre på krom, syns bättre. Precis, den du postade förut funkar skitbra när det blir lite varmar. Brukar kladda rätt mycket när det blir minus
Citera
2010-02-16, 22:21
Medlem
NN9s avatar
Har nu skissat i några månader och skulle vilja testa hur det är att måla på riktigt. Jag har väldigt svårt att bestämma om jag ska köpa Molotow Premium eller Sabotaz vilken av dessa skulle ni säga är den bästa "nybörjarburken"?
Citera
2010-02-16, 22:42
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NN9
Har nu skissat i några månader och skulle vilja testa hur det är att måla på riktigt. Jag har väldigt svårt att bestämma om jag ska köpa Molotow Premium eller Sabotaz vilken av dessa skulle ni säga är den bästa "nybörjarburken"?

Räkna iallafall bort sabotaz då den har högt tryck och det lär nog rinna bra nog som det är för dig i början. Köp Molotow eller MTN94 som har lite lägre tryck...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in