2009-04-11, 13:46
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulz0r
Tjena, sitter här med en tång och en montana pocket utan färg kvar. Tänkte öppna den, fast tänkte till snabbt, började fundera om det verkligen är så smart. Går det att öppna en sprayburk på något sätt utan att spränga fingrarna av sig ?
går det att bränna en gas utan eld?
Citera
2009-04-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen_indie
Varför ska du öppna den för?

Det kan vara tryck kvar även färgen och drivgasen är slut. Förmodligen borde det vara bäst att pyspunktera det, genom att penetrera den med ett litet hål för att utjämna trycket.

Gömma något ifall polisen är i hälen på en

okej, ska försöka, tack.
Citera
2009-04-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
går det att bränna en gas utan eld?

tänkte bara eftersom för några år sen sprängdes en sprayflaska på något sätt i mitt garage.

well, nu fick jag iallafall upp den utan några problem.
Senast redigerad av pulz0r 2009-04-11 kl. 13:52.
Citera
2009-04-11, 13:54
Medlem
saturs avatar
Citat:
tänkte bara eftersom för några år sen sprängdes en sprayflaska på något sätt i mitt garage.

well, nu fick jag iallafall upp den utan några problem.
tja, eld och värme har ju vissa likheter.
Citera
2009-04-11, 14:44
Medlem
galen_indies avatar
Värms sprayflaskor/konserver upp expanderar gasen och luften inuti och trycket höjs.

Därför det står på burkarna att de inte ska stå i solljus eller utsättas för höga temperaturer. (Matkonserver ska inte stå i solljus pga. uvstrålar skall tilläggas)
Citera
2009-04-11, 16:06
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Gömma något ifall polisen är i hälen på en

okej, ska försöka, tack.

Om du nu är seriös; Du fattar väl själv att om snuten kommer hem till dig och hittar massa sprayburkar kommer de antagligen kolla igenom din dator/leta efter bilder SAMT ta med sig alla burkar dom hittar i ditt rum, så du blir ju av med ditt hemliga skit ändå?
Citera
2009-04-11, 19:26
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Tjena, sitter här med en tång och en montana pocket utan färg kvar. Tänkte öppna den, fast tänkte till snabbt, började fundera om det verkligen är så smart. Går det att öppna en sprayburk på något sätt utan att spränga fingrarna av sig ?

http://www.youtube.com/watch?v=SXgpzGQaPN0&feature=channel_page
Citera
2009-04-12, 15:01
Medlem
pyro860s avatar
Ta ut drivgasen och slå hål med ett spik i bottnen
Citera
2009-04-12, 17:23
Medlem
Thimans avatar
De e ingen fara ett ta hål i en burk.. Man slår väl hål i bottnen med en brandhammare när du ska fylla en wholecar sabbt o har slut på pinkcaps..
nä men jag har tömt en burk på gas med hjälp av ett spik skulle göra burken platt till en av mina pundiga tavlor här hemma
Citera
2009-04-13, 01:30
Medlem
jackees avatar
Citat:

Måste fråga varför du ska öppna den?

Det är väl oändligt mycket mer praktiskt (och betydligt minde energislösande) att köpa eller snatta färgen istället.
Citera
2009-04-13, 12:41
Medlem
Är trycket högt i en gasburk du slår en spik i kan du få spiken i nyllet. Töm den alltid på all gas först, inte bara färgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Thiman
De e ingen fara ett ta hål i en burk.. Man slår väl hål i bottnen med en brandhammare när du ska fylla en wholecar sabbt o har slut på pinkcaps..
nä men jag har tömt en burk på gas med hjälp av ett spik skulle göra burken platt till en av mina pundiga tavlor här hemma
Citera
2009-04-13, 17:23
Medlem
spraykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Är trycket högt i en gasburk du slår en spik i kan du få spiken i nyllet. Töm den alltid på all gas först, inte bara färgen.

äh sluta nu, blir inte högre tryck än när man målar, och det trycket känns inte särskilt dödligt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in