2013-02-24, 13:19
Medlem
Zarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4ndt4g
Okej, coolt!
Ja ja såg de, gick in till deras webshop och kikade, såg också att man fick billigare ju mer man beställde, tänkte ta och beställa 100 stycken (då betalar man 16kr/st), insåg senare att dom inte skickade utanför USA/Kanada för tillfället.

Har i alla fall mailat dom, så vi får se om de går att lösa på annat vis!
Skriv hur det går! Sist jag snacka med honom så var det inte lönt med fraktkostnaden...
Citera
2013-02-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Skriv hur det går! Sist jag snacka med honom så var det inte lönt med fraktkostnaden...

Han va helt omöjlig.. På grund av fraktkostnaden, vilket ja anser inte borde spela någon roll, då de ändå är ja som skulle betalat frakt och inte han.
Men åh andra sidan hade man ju fått betala moms och tull på skiten också (om man inte hade lyckats få honom att skicka som gåva), så de hade säkert blivit olönt i slutändan ändå.
Citera
2013-02-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pussyjuice
tyvär så känar man inte ett shit på burkar.. ironlaks kina tillverkade burkar kanske görs för 3-4 kr st, sedan med frakt till europa läggs på några ören per burk.

Säljs burken för 20 kr till kund är det; 16kr + moms = 20kr, allså ca 10kr vinst per burk.

Då ska du sälja 100 burkar om dagen = 1000 kr inkomst - 30% skatt = 700kr - troligsvis lokalhyra då du ska sälja 3000 burkar i månaden och inte har plats för 2-3 pallar hemma? = pisslön

Därimot ska highlights ha credd för deras utbud av cans, hade dom vart smarta hade dom expanderat med butik till andra städer i detta land för att senare ha "monopol" över graffskiten.
Förvisso stämmer det - men hur mycket tjänar de i dagsläget på t.ex. Montana och Belton-färg? Vinsten kan inte vara speciellt stor där heller trotts allt.

Om vi pratar Highlights så tror jag att ett stort skäl till att deras verksamhet går runt är alla andra varor de säljer - att de har en webbshop är nog något som garanterat bidrar till en ökad försäljning av alla, eller i alla fall stora delar av deras varor. Det finns helt klart städer runt om i landet som skulle kunna behöva deras typ av affärer - inte minst Göteborg.

Highlights brukar ju ta in olika stora parti av industrifärg som de sedan brukar sälja till ett bra pris, för att de själva innan dess har gjort en bra deal på paritet. Jag vet inte hur stor kundefterfrågan är gällande den typen av färg men jag tror att ett sälj-test av Fresh Paint helt klart hade slagit högre än deras industrifärg, om de hade kunnat träffa rätt med priserna, både för sin egen och konsumentens del. Jag minns när Henxs sålde sina blandburkar, då var det någon som fick hem Rust-Oleum och Krylon - ordet spred sig och folk blev rabiata, försäljningen av deras burkar och även på andra produkter steg, enligt dem själva.

Om Highlights eller någon annan återförsäljare tycker det är värt mödan så är det säkert något som inte går omärkt förbi.
Citera
2013-02-25, 19:46
Medlem
På tal om cans! Fan va superb nya henxs sidan är! Kan inte i min vildaste fanasti förstå folk som fortfarande handlar på highlights (även om det är bra att dom finns).
Citera
2013-02-25, 20:41
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRevenge
På tal om cans! Fan va superb nya henxs sidan är! Kan inte i min vildaste fanasti förstå folk som fortfarande handlar på highlights (även om det är bra att dom finns).
Jag älskar Montana Black, förstår du nu?
Citera
2013-02-25, 20:46
Medlem
Fast Montana Black är för blaskiga.
Citera
2013-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Jag tycker de är perfekta. Räcker länge, perfekt tryck, täcker bra, skön chrome för att pieca.
Räcker inte alls så länge, appropå din avatar så gör 94 det, de räcker svinlänge.
Citera
2013-02-26, 17:56
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Håll topic!
//mod
Citera
2013-02-26, 18:06
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Jag älskar Montana Black, förstår du nu?

Nej, eftersom det finns billigare återförsäljare av Montana Black än Highlights.
Citera
2013-02-26, 18:19
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Nej, eftersom det finns billigare återförsäljare av Montana Black än Highlights.
Finns det? Kan du länka?
Citera
2013-02-26, 19:07
Medlem
carlss avatar
Citat:
Finns det? Kan du länka?

www.inflammable.com

~31kr vs 37kr på HL.
Citera
2013-03-01, 11:43
Medlem
Vart hittar man burkar i Playa del ingles, Spanien? om de finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in