2012-12-26, 10:58
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
det jag menar är färgen i burkarna som spelar roll, är färgen riktigt piss (typ svart super color) så kommer det försämra resultatet.
sen självklart finns det saker man föredrar, vissa vill ha lågt, andra högt eller vissa både och (jag t.ex).
men jag kan fortfarande göra ett likadant s med montana black som med kobra eller belton, så i detta fall spelar burken ingen roll. dock kan det spela roll beroende på vad man vill göra med burken. att fylla i snabbt med belton är ingen höjdare jämfört med montana black, så där har du helt rätt, men det är fortfarande ingen omöjlighet med belton, fatcaps finns trots allt.

jag formulerade mig slarvigt, men hoppas du förstår bättre nu.

Alla burkar som är gjorda i syfte att klottra med bör vilken amatör som helst kunna använda utan att kladda till det allt för mycket. Du jämför ju enbart köpburkar i samma prisklass och kategori "klotter".
Citera
2012-12-26, 13:28
Medlem
Angående kannor. Har ni kollat priserna på henx nu? En hardcore 2 för 26 kronor respektive en 94a för 27 kronor. Helt oslagbart! Belton 29Kr! Hur kan highlights ligga så högt i pris.. Nästan 10 kr mer per burk.
Citera
2012-12-26, 13:32
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRevenge
Angående kannor. Har ni kollat priserna på henx nu? En hardcore 2 för 26 kronor respektive en 94a för 27 kronor. Helt oslagbart! Belton 29Kr! Hur kan highlights ligga så högt i pris.. Nästan 10 kr mer per burk.
Du sitter på mobilen va? På mobilen är det en bugg så att knappen bredvid SEK egentligen är DKK. Jag blev fett lack när jag upptäckte det

94an kostar 31, Hardcore 2 kostar 30 och en Belton kostar 34.
Citera
2012-12-26, 13:32
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRevenge

de e skit samma men deroliga är vad köper highlights in burkarna för? Om henxs kan va 10 kr billigare så måste dom ju också få lite vinst. Hur mycket vinst får inte highlights isåfall?
Citera
2012-12-26, 13:46
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
de e skit samma men deroliga är vad köper highlights in burkarna för? Om henxs kan va 10 kr billigare så måste dom ju också få lite vinst. Hur mycket vinst får inte highlights isåfall?
Kortare frakt, köper större kvantitet samt större sortiment. Nu vet jag inte om henxs en har en headshop, för annars kan de hyra en lada mitt ute i ingenstans, medans HL har hyra i innerstaden att betala. Sen så är det säkert extra skatt och annat skit som ska läggas på, för att kompensera saneringskostnader och lokaltrafiken (ironi).
Citera
2012-12-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Du sitter på mobilen va? På mobilen är det en bugg så att knappen bredvid SEK egentligen är DKK. Jag blev fett lack när jag upptäckte det

94an kostar 31, Hardcore 2 kostar 30 och en Belton kostar 34.

Åfan! Kollade med mobilen. Hur som
Helst ligger dom mycket lägre.
Citera
2012-12-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Kortare frakt, köper större kvantitet samt större sortiment. Nu vet jag inte om henxs en har en headshop, för annars kan de hyra en lada mitt ute i ingenstans, medans HL har hyra i innerstaden att betala. Sen så är det säkert extra skatt och annat skit som ska läggas på, för att kompensera saneringskostnader och lokaltrafiken (ironi).
Jodå, Henxs har en butik i Amsterdam.
Citera
2012-12-26, 21:05
Medlem
MIBRs avatar
Tips om burkar till en "New school" samt, kan nån förklara alla ord, Outlines osv, är det själva färgen som man målar bokstäverna med?

Och nej, ska inte ut o måla på gatan, utan träna hemma!
Citera
2012-12-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Tips om burkar till en "New school" samt, kan nån förklara alla ord, Outlines osv, är det själva färgen som man målar bokstäverna med?

Och nej, ska inte ut o måla på gatan, utan träna hemma!
Vad menar du med "new school"? Om du inte vill beställa sprayfärg så se vad som erbjuds i din stad i tråden "Den enda tråden om graffiti-butiker runt om i Sverige". Det finns en massa ordlistor du kan hitta genom att bara söka efter "graffiti glossary" eller liknande med valfri sökmotor. Outlines är det som fungerar som kontur på bokstäver, characters och liknande - det finns säkert någon som kan vittna om något annat men generellt sett så ligger det till på det viset.

Ta en titt i "Nybörjartråden pt2" för att se om du kan hitta information eller ställa frågor.
Citera
2012-12-26, 23:02
Medlem
Hur funkar "crc propaint"?
Mer specifikt, hur funkar de i vintertider?
Citera
2012-12-26, 23:24
Medlem
Besses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Bomb
Hur funkar "crc propaint"?
Mer specifikt, hur funkar de i vintertider?
Kråmen är skön och även röd o svart. Men inte värt att racka.beställ från hl eller henxs istället. speciellt under vintertider.
Citera
2012-12-26, 23:29
Medlem
MIBRs avatar
Aldrig gjort förut med cans, och är inte så jättekunnig inom skissande. Vet inte var jag ska lägga skuggor osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in