2009-01-14, 19:48
Medlem
Har ett väldigt konstigt problem med en dator som jag håller på att försöka få igång igen.

Har kört div. Antivirus program och antispyware(nod32,adware och spy doctor). Dock så fanns det ett spyware som inte gick bort så körde en "Combofix.exe" som skulle ta bort, detta funkade väldigt bra och hittar inte spywaret.
Detta ledde dock till andra problem, det går inte att starta "Den här datorn" dock så kommer jag in på "Mina dokument" och vidare därifrån till C: och vart jag än vill dock inte till "Den här datorn"

Finns lite andra mindre problem med program som inte fungerar riktigt som dom skall men antar att det är relaterat med detta problem.

Hoppas nån vet vad det kan vara för fel

EDIT:

Senast redigerad av Bangen 2009-01-14 kl. 19:53.
Citera
2009-01-14, 19:55
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangen
Har ett väldigt konstigt problem med en dator som jag håller på att försöka få igång igen.

Har kört div. Antivirus program och antispyware(nod32,adware och spy doctor). Dock så fanns det ett spyware som inte gick bort så körde en "Combofix.exe" som skulle ta bort, detta funkade väldigt bra och hittar inte spywaret.
Detta ledde dock till andra problem, det går inte att starta "Den här datorn" dock så kommer jag in på "Mina dokument" och vidare därifrån till C: och vart jag än vill dock inte till "Den här datorn"

Finns lite andra mindre problem med program som inte fungerar riktigt som dom skall men antar att det är relaterat med detta problem.

Hoppas nån vet vad det kan vara för fel

EDIT:

testa samma sak som ja sa till den förra killen https://www.flashback.org/showthread.php?t=825511

annars dra över dom filerna du vill ha kvar på en extern HDD och formatera
Citera
2009-01-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
testa samma sak som ja sa till den förra killen https://www.flashback.org/showthread.php?t=825511

annars dra över dom filerna du vill ha kvar på en extern HDD och formatera

Vill inte plocka bort nåt mer. Alla virus/spyware är borta och alla program som jag har kvar ska finnas. Håller på med datorn till en kompis som vill ha kvar dom program som finns kvar (Photoshop och ett som jag inte vet vad det heter) så formatering är sista utväg.
Citera
2009-01-15, 13:37
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangen
Vill inte plocka bort nåt mer. Alla virus/spyware är borta och alla program som jag har kvar ska finnas. Håller på med datorn till en kompis som vill ha kvar dom program som finns kvar (Photoshop och ett som jag inte vet vad det heter) så formatering är sista utväg.

nu förstår jag inte? ska du ge bort datorn till en kamrat eller va? hur som helst, photoshop går att tanka snabbt ner och det andra programmet kan du ju antingen tanka ner det igen eller bara "dra över" det till en extern HDD, eller har den slutat krångla eller inte?... om den gör det så anser jag att formatering är snabbast och enklast lösning.

för om du fortfarande inte kan öppna den här datorn / mina dokument ect så kan du ju även skapa en ny "användare" på datorn men finns risk att det här sk viruset har gått in i hårdvaran och då har du bara två möjligheter: 1: Formatera. 2: Köpa en ny HDD...
tråkigt men sant...
Citera
2009-01-15, 16:47
Medlem
cannaBes avatar
start > kör > cmd > sfc /scannow med windowsskivan i datorn

Funkar inte det så kör du en reparation av windows, starta en vanlig installation av Windows. När du får frågan om du vill reparera med hjälp av reparationskonsollen väljer du inte det utan fortsätter med "Installera" när du får frågan andra gången om du vill installera eller reparera, då väljer du reparera. Om allt går som det ska så ska den installera om windows utan att du förlorar några program eller filer.
Citera
2009-01-15, 19:04
Medlem
Quad69s avatar
Detta låter som problemet min systers pojkvän hade..
Om du går ut på internet med Internet Explorer står det då "Hacked By Godzilla" längst upp på fönstret ? dvs samma spalt där minimera maximera o stäng sitter..

Tex; "Flashback forum - Svara på ämne - Internet explorer / Hacked by godzilla"
Detta ... virus? gör så att du inte kan gå in på den här datorn och du kan inte öppna hårddiskarna utan att högerklicka sen trycka öppna

Använd google , sök "hacked by godzilla" så kommer du nog hitta svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in