• 3
  • 4
2009-01-18, 13:49
Medlem
en möjlig åtgärd

Skriv till tjej-kompisen: "tusen pussar och kramar till dig, lilla pluttan", "snuttan", "lilla hjärtat", eller annat om hon nu kallar dig för "vännen", och invänta reaktion. hahahaha.
Citera
2012-06-14, 03:29
Medlem
Grainger-13s avatar
Min flickvän säger det inte så sällan. Speciellt när jag gjort eller sagt något ovanligt dumt.
Oftast nånting i stil med "Bra jobbat där, vännen " eller "Tänkte du verkligen igenom det där uttalandet, vännen "

För mig är uttrycket "vännen" något man säger som är lite nervärderande (vilket är helt okej i fallet med min flickvän, eftersom det är min flickvän som säger det med glimten i ögat och i 99% av fallen är det befogat (naturligtvis inget jag berättar för min flickvän ))

Men....

Fy fan vad jag hatar att höra "vännen" från någon som jobbar inom ett serviceyrke. Framför allt förekommande fenomen inom restaurangbranschen. Har man gått till samma restaurang ett par gånger så kommer ofrånkomligen det där förhatliga "vännen" efter ett tag. Av nån anledning oftast från tjejer som är invandrare, men ibland även från svenska tjejer. Då får man bekämpa hastigt påkommen önskan att dunka deras huvuden hårt i golvet eller bardisken. För sen kommer ofrånkomligen ökad mängd smalltalk vid nästa besök osv. Jag vill inte prata med personalen när jag går på restaurang utan jag vill bara äta god mat och prata med mitt sällskap.

Det slutar alltid med att när en viss grad av opassande smalltalk har uppnåtts så får man helt enkelt sluta gå dit. Fy fan för s.k "personlig service!"
Senast redigerad av Grainger-13 2012-06-14 kl. 03:41.
Citera
2012-11-04, 18:42
Medlem
Jag har ett problem med just detta.
Jag har träffat en tjej i någon vecka ungefär och vi har suttit under fläkten druckit kaffe och rökt i timmar och pratat, vi har även kollat film och hon har sovit över här 2 gånger och då har vi varit väldigt fysiska, inget sexuellt men första natten (ungefär 2 dagar efter vi setts första gången vi träffats) så pussade jag henne och de va helt okej, pussade henne hejdå också på morgonen. När vi träffas senare efter många och långa sms som vi skrev i början så ville hon itne att jag skulle pussa henne eftersom de var onödigt ifall vi bara skulle vara vänner, vi hade nämnligen pratat om de engång att vi båda ville vara singlar osådär. Hur frågade varför jag ville pussa henne och jag svarar att jag tycker de är mysigt men att jag inte har några planer att ändra relationsstatus på facebook, sa så för att jag ville att hon skulle fatta att min tanke inte var att springa in i något, men att man kunde se vad de kunde leda till.
Hon säger iaf att hon tycker de är onödigt för att de alltid skiter sig, hon förklarar ungefär såhär att först får man dom här fjärillarna i magen och gå runt och ler hela dagarna, och sen slutar de med ett brustet hjärta alltså rädd för att bli sårad ser jag de som.
men vi fortsätter och ses och sist vi träffades när hon hade varit på fest, en fest hon drog ifrån för att hon helldre ville komma till mej och kolla film, hon sov hos mig sen också. Hon verkade inte inte full faktiskt och de sa hon att hon inte var heller. Men den kvällen så låg hon 24/7 när hon tittade på mig, berättade för mig hur söt jag va 38 gånger och hon låg och smekte mej i sängen på morgonen.
När jag tar upp de där om att pussa henne säger hon att jag bara inbillar mej, att jag itne vill igentligen och igår skrev hon att jag snart kommer inse att jag bara inbillar mej.

Till min fråga, idag har hon inte hört av sig vilket är lite konstigt även ifall hon haft saker och göra. Hon skulle höra av sig om vi kunde ses sa hon dagen innan. När juag skriver till henne så svarar hon " hallå vännen" och sen skriver vad hon gör och inprincip talar om för mig att vi itne kan ses med andra ord.
Till min fråga, varför kallar hon mig vännen, är detta dissen =?
Citera
2012-11-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligfantai1
Jag har ett problem med just detta.
Jag har träffat en tjej i någon vecka ungefär och vi har suttit under fläkten druckit kaffe och rökt i timmar och pratat, vi har även kollat film och hon har sovit över här 2 gånger och då har vi varit väldigt fysiska, inget sexuellt men första natten (ungefär 2 dagar efter vi setts första gången vi träffats) så pussade jag henne och de va helt okej, pussade henne hejdå också på morgonen. När vi träffas senare efter många och långa sms som vi skrev i början så ville hon itne att jag skulle pussa henne eftersom de var onödigt ifall vi bara skulle vara vänner, vi hade nämnligen pratat om de engång att vi båda ville vara singlar osådär. Hur frågade varför jag ville pussa henne och jag svarar att jag tycker de är mysigt men att jag inte har några planer att ändra relationsstatus på facebook, sa så för att jag ville att hon skulle fatta att min tanke inte var att springa in i något, men att man kunde se vad de kunde leda till.
Hon säger iaf att hon tycker de är onödigt för att de alltid skiter sig, hon förklarar ungefär såhär att först får man dom här fjärillarna i magen och gå runt och ler hela dagarna, och sen slutar de med ett brustet hjärta alltså rädd för att bli sårad ser jag de som.
men vi fortsätter och ses och sist vi träffades när hon hade varit på fest, en fest hon drog ifrån för att hon helldre ville komma till mej och kolla film, hon sov hos mig sen också. Hon verkade inte inte full faktiskt och de sa hon att hon inte var heller. Men den kvällen så låg hon 24/7 när hon tittade på mig, berättade för mig hur söt jag va 38 gånger och hon låg och smekte mej i sängen på morgonen.
När jag tar upp de där om att pussa henne säger hon att jag bara inbillar mej, att jag itne vill igentligen och igår skrev hon att jag snart kommer inse att jag bara inbillar mej.

Till min fråga, idag har hon inte hört av sig vilket är lite konstigt även ifall hon haft saker och göra. Hon skulle höra av sig om vi kunde ses sa hon dagen innan. När juag skriver till henne så svarar hon " hallå vännen" och sen skriver vad hon gör och inprincip talar om för mig att vi itne kan ses med andra ord.
Till min fråga, varför kallar hon mig vännen, är detta dissen =?

Låter som du blivit friendzonad.. hårt.
Citera
2012-11-04, 19:26
Medlem
Jag tycker att det låter som att den här tjejen egentligen är rädd för att bli dissad av dig! De jag kallar vännen är sånna som betyder nånting för mig men man vet inte riktigt vart de ska leda.."Vännen" känns mer säkert än att skriva typ snygging, sötnos, whatever...
Alltså: Jag som tjej anser inte att bli kallad vännen är något negativt, snarare tvärtom.
Citera
2012-11-04, 20:26
Medlem
Jag fick också dom vibbarna när hon skrev " du kommer inse att du bara inbillar dig" och då var de hon som drog upp själva ämnet, jag va lite ironisk och skrev en skämtsam dikt till henne, hon berättade att en kille skrivit någon dikt så jag körde på och skrev en väldigt ironisk dikt som inte va seriös för 5 öre. Då drog hon upp det.
Hon skickar bilder på sig själv varje dag och de är inget jag bett om..

Jag har sagt att hennes läppar är sjukt fina, senare sa jag " dom är precis som lindas läppar, en jag träffade engång" inte bra sagt jag vet, men ibland måste man jävlas. De har hon hakat upp sig på endel.
Igår när jag låg själv i sängen skrev jag att de hade varit mysigare om hon va här varpå hon svarar " du kan väl be linda eller krille komma" krille är min kusin, kändes som att hon sa honom endast för att inte specifikt nämna linda. Hon frågade mig engång och försökte kolla när jag fick sms, jag såg att hon sneglade lite. Förstår inte varför man skulle vara nyfiken ifall man ändå bara är vänner.
Idag är hon galet off, så jävla tråkigt för de känns som att detta hade kunnat bli bra.
bajs känner jag just nu
Citera
2012-11-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosa-sockervadd
Jag tycker att det låter som att den här tjejen egentligen är rädd för att bli dissad av dig! De jag kallar vännen är sånna som betyder nånting för mig men man vet inte riktigt vart de ska leda.."Vännen" känns mer säkert än att skriva typ snygging, sötnos, whatever...
Alltså: Jag som tjej anser inte att bli kallad vännen är något negativt, snarare tvärtom.

Jag fick också dom vibbarna när hon skrev " du kommer inse att du bara inbillar dig" och då var de hon som drog upp själva ämnet, jag va lite ironisk och skrev en skämtsam dikt till henne, hon berättade att en kille skrivit någon dikt så jag körde på och skrev en väldigt ironisk dikt som inte va seriös för 5 öre. Då drog hon upp det.

Jag har sagt att hennes läppar är sjukt fina, senare sa jag " dom är precis som lindas läppar, en jag träffade engång" inte bra sagt jag vet, men ibland måste man jävlas. De har hon hakat upp sig på endel.
Igår när jag låg själv i sängen skrev jag att de hade varit mysigare om hon va här varpå hon svarar " du kan väl be linda eller krille komma" krille är min kusin, kändes som att hon sa honom endast för att inte specifikt nämna linda. Hon frågade mig engång och försökte kolla när jag fick sms, jag såg att hon sneglade lite. Förstår inte varför man skulle vara nyfiken ifall man ändå bara är vänner.
Idag är hon galet off, så jävla tråkigt för de känns som att detta hade kunnat bli bra.
bajs känner jag just nu
Citera
2012-11-04, 23:24
Medlem
confused...s avatar
Alla gånger en tjej/flört/dejt börjat skriva vännen till så har det varit för att klargöra att hon inte vill något mer än vänner. Dom gånger vänner berättat att tjejer börjat kalla dom vännen så har det även då visat sig att bruden inte är intresserad av dom eller att hon tappat intresset.

"Tjenare vännen, hur är läget?"

"Eller vad händer ikväll vännen?"

"Ska du bli med och festa till helgen vännen? "

Såna sms drar man liksom inte iväg till en kompis,arbetskamrat osv av samma kön där det inte är risk för attraktion. Det är ett överflödigt ord som det inte finns någon mening att använda när man skriver till en kompis. Det är ju ett ord som i sammanhanget bara blir ett förtydligande av var man står till varandra.

Det är iaf mina erfarenheter av det. Varför skulle man liksom börja kalla någon man är intresserad av för vännen? Möjligtvis om man vill spela svårfångad och få bruden/killen man är intresserad av att tro man inte är intresserad av mer än vänner och att han/hon inte kan få en så, man vill ju ofta ha det man inte kan få.
Senast redigerad av confused... 2012-11-04 kl. 23:28.
Citera
2012-11-04, 23:32
Medlem
Du läser in för mycket i orden.
  • Hen kanske skriver på det sättet per automatik till alla möjliga personer utan någon som helst bakomliggande tanke.
  • Hen kanske verkligen gillar dig men skriver så på grund av dåligt självförtroende. Hen kanske har erfarenheter av att bli nedtryckt och skyndar sig därför att använda orden på dig FÖRST för att desarmera dig. Ett "anfall" som inte har någonting med DIG att göra överhuvudtaget.
  • Heh kanske bara vill ha dig som kompis och använder orden för att linda in ett budskap om det i texten.
  • Hen kanske kan tänka sig dig som en potentiell partner...en pojk/flick-"vän".
  • Hen kanske är intresserad men använder vissa specifika ord på dig som ett test för att se om en viss typ av reaktion kan bli framkallad. Är du osäker? Självsäker? Orubbar? Tar du åt dig av det som sägs eller går det bara rakt genom dina öron?
  • Och så vidare och så vidare
Oavsett anledning finns det bara en sak du kan göra. Kör på så det ryker. Du är ingen tankeläsare och det är orimlig tanke att du ska förväntas vara det. Det enda du vet är vad du själv känner och vill. Så fortsätt bara visa det på alla sätt du kan och stå på dig till 100%. Inget annat har någon betydelse. Om den andra personen har ett problem får hen vara väldigt rak och tydlig med det. Det ligger INTE på dig att pussla ihop vad någon annan känner och tycker.
Citera
2012-11-05, 16:18
Medlem
Slender-Mans avatar
Insikten av att man själv kan ha friendzonat tjejer man snackat med när man sagt:

Klart fan vi är vänner!
Citera
2012-11-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligfantai1

bajs känner jag just nu

Jag tycker att det är alldeles uppenbart att hon är intresserad, men förmodligen vet hon ju inte vart du står så hon vill inte göra sig till åtlöje därför hon böärjat kalla dig vännen för att få nån slags reaktion kanske?? (vilket uppenbart hjälpt eftersom du diskuterar detta här)
Hon är helt klart in to you!!!!! KÖÖÖÖR
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in