Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-14, 01:03
  #1
Medlem
Jag satt och spelade lite DotA och två personer spamma som galningar. Vet ej om detta ens är nödvändigt men tyckte dom va lite suspekt då en till på servern fick liten skärm som jag. Jag drog ut TP-kabeln och drog en scan och hitta trojan agent och tog bort. Avinstallerade grafikdrivers och installerade om, ändrade upplösning fram o tillbaka, skärm inställningarna funkar inte för dom är redan på fullt, blev inget om man resettade skärm inställningarna heller, systemåterställning funkade inte heller. Hur ska jag ändra tillbaka? Har två bilder. Och ominstallation av operativsystemet vill jag inte göra än. Snälla hjälp mig.

Första bilden då jag spelade dota och det inträffade.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/cp%20bilda.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-cp%20bild.JPG

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2009-01-14, 01:28
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Honey, the trojan shrunk my screen.

Kolla om du kan ändra inne i inställningar för grafikkortet.

Jag har i Nvidias inställningar så jag kan välja hur den skall skala bilden.
Citera
2009-01-14, 07:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Honey, the trojan shrunk my screen.

Kolla om du kan ändra inne i inställningar för grafikkortet.

Jag har i Nvidias inställningar så jag kan välja hur den skall skala bilden.

Okej, var hittar jag det? Är inte det upplösning och skit? Jag har min upplösning på det jag brukar ha men fortfarande en liten skärm.
Citera
2009-01-14, 14:34
  #4
Medlem
LiquiSoles avatar
om du har en sån där "fetskärm" så kan jag rekomendera att du tar en titt på knapparna på skärmen, det brukar gå att ändra det där, går även på lcd tror jag..
Citera
2009-01-14, 15:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquiSole
om du har en sån där "fetskärm" så kan jag rekomendera att du tar en titt på knapparna på skärmen, det brukar gå att ändra det där, går även på lcd tror jag..

Jag nämnde i texten ovan att jag har gjort det. Eftersom jag redan har maxat skärmbilden så ser den ut så där. Och ja, jag har testa resetta skärminställningarna också. Om jag minskar skärmbilden så börjar själva skärm optios displayen fladdra..
Citera
2009-01-14, 16:30
  #6
Medlem
Bör också nämna att då jag startar om datorn kan jag inte se min boot screen heller. Och allt blir svart. Efter ett tag då jag kommer till min inloggning måste jag klicka av och på skärmen för att kunna se och logga in. Funkar inte om jag gör så i boot screen.
Citera
2009-01-14, 18:11
  #7
Medlem
BUMP!

Snälla! Jag behöver verkligen svar. Detta är hemskt jobbigt för ögonen!
Citera
2009-01-14, 18:13
  #8
Medlem
Du har CRT-skärm va? Testat degauss och allt? Är det bara den skärmen det händer på?
Citera
2009-01-14, 18:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Du har CRT-skärm va? Testat degauss och allt? Är det bara den skärmen det händer på?



Jag har gjort det. Har fipplat med allt som går på skärmknapparna.
__________________
Senast redigerad av fjante 2009-01-14 kl. 18:37.
Citera
2009-01-14, 18:20
  #10
Medlem
Jo men jag menade om det var en "tjock" skärm.
Har du testat att koppla in en annan skärm till datorn?
Citera
2009-01-14, 18:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Jo men jag menade om det var en "tjock" skärm.
Har du testat att koppla in en annan skärm till datorn?


Jaha. Ja det är en tjock skärm. Nej jag har inte gjort det. Får pröva det. Jag återkommer med resultat senare!

EDIT: IT'S WORKING! TACK SÅ MYCKET! Nu kan mina ögon få vila igen! Du är min internethjälte

Vad kan felet vara på min andra skärm? Och skulle detta inte skett om jag hade en plattskärm?
__________________
Senast redigerad av fjante 2009-01-14 kl. 18:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback