2003-08-30, 15:06
Medlem
Vad skall man tänka på? Om jag fattat rätt är syftet att undersöka dels vilka effekter ett fängelsestraff får för dig samt hur anpassad du är till samhället /dvs risken för att du skall begå nya brott?

Antar att tanken är att man skall visa sig så medelsvensson som möjligt med fast jobb, hyreskontrakt etc etc??
Citera
2003-08-30, 16:53
Bannlyst
Ja. När jag väntade på rättegång i Värnamo fick jag tala med en idiot på frivården. Jag drog upp mina akademiska meriter, min ordnade bostadssituation, att jag inte var skyldig pengar, att jag inte knarkade mm. Allt sådant skall du ta upp. Det läses sedan upp i rätten och är helt klart till din fördel för utgången av målet.
Citera
2003-08-30, 17:08
Bannlyst
nux är så jävla suspekt, han vet massa kriminella grejer, har suttit på rättegångar, vet allt om kemi, har ätit hundra sorts psykofarmaka.. Han är en farlig man!
Citera
2003-08-30, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
nux är så jävla suspekt, han vet massa kriminella grejer, har suttit på rättegångar, vet allt om kemi, har ätit hundra sorts psykofarmaka.. Han är en farlig man!
Ah, mera smicker, tim!
Citera
2003-08-30, 17:58
Bannlyst
vaddå "mera", va? va?
Citera
2003-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Ja. När jag väntade på rättegång i Värnamo fick jag tala med en idiot på frivården. Jag drog upp mina akademiska meriter, min ordnade bostadssituation, att jag inte var skyldig pengar, att jag inte knarkade mm. Allt sådant skall du ta upp. Det läses sedan upp i rätten och är helt klart till din fördel för utgången av målet.

En följdfråga blir: tar man hänsyn till att du förlorar din ordnade bostad, ditt fullt lagliga 9-5 kneg, att din bank kommer att göra en anal undersökning på dig etc om du försvinner in?
Citera
2003-08-30, 18:30
Bannlyst
Man resonerar såhär: om du är en "Svensson" så är det till mer skada än nytta för dig att åka in. Om brottet inte är särskilt grovt och det dessutom är första ggn har du större chans att få strafflindring/frikännas.
Citera
2003-08-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
vaddå "mera", va? va?
"Farlig man" tar jag som en komplimang, killen. Fö har jag bara ätit 14 el 15 olika psykofarmaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in