2009-01-13, 21:26
Medlem
HemligeHanss avatar
Undrar bara lite snabbt om det är möjligt att ha en apa och isåfall vilken storlek man får ha, hade varit rätt tufft att ha en liten apa som husdjur som en extra polare eller något, och hur länge lever dem, är det ens lagligt ?
Citera
2009-01-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligeHans
Undrar bara lite snabbt om det är möjligt att ha en apa och isåfall vilken storlek man får ha, hade varit rätt tufft att ha en liten apa som husdjur som en extra polare eller något, och hur länge lever dem, är det ens lagligt ?

Min far hade en apa då han var liten, fast reglerna är säkert skärpta nu
Citera
2009-01-13, 22:11
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Min far hade en apa då han var liten, fast reglerna är säkert skärpta nu
spelade han positiv?
Citera
2009-01-13, 22:31
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
spelade han positiv?
Haha var han en sån där glidare? Han måste vara lite halare än alla andra. Nej, fan vad kass. Så dåligt att jag skäms.

OnT: Nej, jag tror inte att man får ha en apa som husdjur idag om man inte heter Kolmården i efternamn. Prova att byt och skaffa sedan en lemur. De brukar stryka omkring fritt i förorten och stjäla cyklar och ställa till med annat ofog.
Citera
2009-01-14, 00:24
Medlem
mahutma_homos avatar
Eller adoptera en negerunge. Sen kan du träna den att utföra enklare hushållsarbete. Den lider ju inte av det om den är uppvuxen så.
Citera
2009-03-15, 19:22
Medlem
tokiigs avatar
Jag vill ha en apa som husdjur Skulle lätt betala 10k för det.
Citera
2009-03-15, 19:43
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig

Även om nu apor troligen inte är lagliga att ha som husdjur hur som helst, så tror jag inte du kommit så långt med 10 000 i vilket fall.
Citera
2009-03-16, 10:52
Medlem
apor ska vara bland det värsta man kan ha som husdjur såg jag på tv. Det var nån djurskötare på jay leno eller liknande som sa det.
Citera
2009-03-16, 16:14
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
HAHA 10k ja du det är verkligen inte mycket för ett exotiskt djur. En Golden Retriever går nästan på det.
Å nej det är olagligt att äga en primat i Sverige då om du inte äger ett Zoo eller liknande.
Citera
2009-03-16, 17:04
Medlem
smygolfs avatar
Skaffa barn, dom kräver ungefär lika mycket jobb.
Citera
2009-04-18, 01:00
Medlem
cyberhogs avatar
Primater får inte hållas som husdjur i Sverige om man inte har djurparkstillstånd. Rätt stränga straff för den som avslöjas.
Citera
2009-04-19, 00:56
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
Primater får inte hållas som husdjur i Sverige om man inte har djurparkstillstånd. Rätt stränga straff för den som avslöjas.

Jo, det är förbjudet.

Innan förbudet skaffade folk ibland apor men upptäckte snabbt att det inte är så charmigt med ett djur som bajsar människoliknande skitar varje dag som spred lukt i hela lägenheten.

Dr John
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in