2003-08-30, 13:14
Medlem
Aldhisslas avatar
Amerikanskan som vann både 200m och 100m i VM hade spår av Modafinil i kroppen. Någon som vet hur det funger och hur effektivt det är?
Citera
2003-08-30, 22:52
Medlem
Afonsos avatar
Ett ämne som stimulerar centrala nervsystemet. Skall fungera uppiggande samt förbättra minnet och humöret. Tydligen få biverkningar jämfört med andra stimulantia (Amfetamin, Ritalin).
Somliga använder det för att hålla sig vakna och alerta när man sovit lite och vissa använder det som en anti-jetlag medicin.
Klart intressant. Finns att beställa på nätet.
Citera
2003-08-31, 11:15
Medlem
Aldhisslas avatar
Tack, tack!
Kan nog vara bra om man skall studa till tentor mm...
Eller i samband med träning för den delen. :P

En annan fråga: Är det lagligt att använda det här i Sverige?
Citera
2003-08-31, 12:39
Medlem
Afonsos avatar
Preparatet är registrerat som läkemedel i Sverige (Modiodal).
Inte narkotikaklassat eller något som faller inom dopinglagstiftning.
Fritt fram att använda. Recept krävs i Sverige men beställer man från EU-baserad näthandel så kan inte tullen göra så mycket. EU är underbart
Citera
2008-04-08, 11:53
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Fritt fram att använda. Recept krävs i Sverige men beställer man från EU-baserad näthandel så kan inte tullen göra så mycket. EU är underbart

Kanske var full när jag skrev ovanstående eller så har klassificeringen ändrats sedan 2003/2004..?

Hur som helst så har jag fått tag på ett gäng Modafinil nu och undrar om någon som har använt det på sistone kan ge lite allmäna råd. Tex om lämplig dosering?
Citera
2010-01-02, 16:47
Medlem
Vilka EU-baserade nätapotek litar ni på?

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso

Hej!
Jag skulle vara jätte-jätte-jätte tacksam om du kunde PMa mig namn på ett eller två apotek varifrån man kan beställa Modafinil! Jag har sökt jättemycket på Google men det jag är verkligen rädd att det ska vara någon bluffsida som tar mina pengar, eller att jag ska åka fast. Kan du ge mig en länk till ett bra apotek?
Citera
2010-10-17, 16:39
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanos
Hej!
Jag skulle vara jätte-jätte-jätte tacksam om du kunde PMa mig namn på ett eller två apotek varifrån man kan beställa Modafinil! Jag har sökt jättemycket på Google men det jag är verkligen rädd att det ska vara någon bluffsida som tar mina pengar, eller att jag ska åka fast. Kan du ge mig en länk till ett bra apotek?
Du bumpar en tråd från 2008 för att kranfiska?

Vilken tur att jag är på bra humör idag. www.fearpharmacy.com har Modafinil inne. Ska du plugga på det så lär Metylfenidiat vara bättre sägs det. Man får inte ökat fokus på Modafinil.
Citera
2011-07-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Du bumpar en tråd från 2008 för att kranfiska?

Vilken tur att jag är på bra humör idag. www.fearpharmacy.com har Modafinil inne. Ska du plugga på det så lär Metylfenidiat vara bättre sägs det. Man får inte ökat fokus på Modafinil.

Det är ju inte lätt att få tag på Metylfenidiat om du inte har massa add/adhd vänner
Citera
2011-07-09, 19:04
Medlem
DJdarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexHall
Det är ju inte lätt att få tag på Metylfenidiat om du inte har massa add/adhd vänner
Tur att du svara i tid killen
Citera
2011-07-10, 22:44
Medlem
Det funkar bra i samband med träning!
Citera
2026-03-09, 12:09
Medlem
Modafinil, helt underbart!

Jag började ganska nyligen experimentera med Moda i samband med studier som gjordes i samband med jobb, vilket krävde en jävla massa kraft och fokus, och jag brukar vara sämst på sånt..

Det var en riktig gamechanger, jag som brukar va slutkörd efter jobbet kunde nu utan problem sitta o plugga 2 -3 timmar på kvällen, helt otroligt.

Men nu till ämnet, dopning 🙂

Modafinil är det bästa jag nånsin tagit för att få motivation och fokus för träning, jag kommer iväg till gymmet, och framförallt har en JÄVLA fokus där!

Känns nästan som man är i en bubbla, bryr sig inte särskilt mycke om omgivningen, jag som egentligen hatar mycke folk på gymmet kan nu köra utan att bry mig.

Och det gör nåt med hjärnan, jag kan pressa mig hårdare utan att liksom tänka på det, man bara kör, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Pwo pulver o sånt skiter jag i nu, Moda och en kopp kaffe, sen flyger tiden, nästan måste tvinga mig gå hem...

Modafinil är dopingklassat och jag förstår verkligen det, ger utan tvekan en jävla edge gällande fokus och intensitet, men utan stim o hjärtklappning!

Har kört detta i veckor nu, noll biverkningar förutom man måste undvika ta det för sent, då somnar man inte, så kvällsträning har jag tyvärr nästan slutat med. En del menar effekt avtar efter ett tag, inget jag märkt alls men tar 2 dar uppehåll per vecka.

Nån mer som kör detta?
Citera
Igår, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Modafinil, helt underbart!

Jag började ganska nyligen experimentera med Moda i samband med studier som gjordes i samband med jobb, vilket krävde en jävla massa kraft och fokus, och jag brukar vara sämst på sånt..

Det var en riktig gamechanger, jag som brukar va slutkörd efter jobbet kunde nu utan problem sitta o plugga 2 -3 timmar på kvällen, helt otroligt.

Men nu till ämnet, dopning 🙂

Modafinil är det bästa jag nånsin tagit för att få motivation och fokus för träning, jag kommer iväg till gymmet, och framförallt har en JÄVLA fokus där!

Känns nästan som man är i en bubbla, bryr sig inte särskilt mycke om omgivningen, jag som egentligen hatar mycke folk på gymmet kan nu köra utan att bry mig.

Och det gör nåt med hjärnan, jag kan pressa mig hårdare utan att liksom tänka på det, man bara kör, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Pwo pulver o sånt skiter jag i nu, Moda och en kopp kaffe, sen flyger tiden, nästan måste tvinga mig gå hem...

Modafinil är dopingklassat och jag förstår verkligen det, ger utan tvekan en jävla edge gällande fokus och intensitet, men utan stim o hjärtklappning!

Har kört detta i veckor nu, noll biverkningar förutom man måste undvika ta det för sent, då somnar man inte, så kvällsträning har jag tyvärr nästan slutat med. En del menar effekt avtar efter ett tag, inget jag märkt alls men tar 2 dar uppehåll per vecka.

Nån mer som kör detta?
Du missar en ganska vital punkt - det är narkklassat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in