Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 19:56
  #1
Medlem
Psykomans avatar
Hallå, jag har ett problem och det är en fil som inte går att ta bort. Det började med att jag skulle ladda ner ett crack, tankade filen, öppnade den och allt såg ut som det skulle. Ett litet dosfönster öppnade sig där man blev frågad om man ville cracka o.s.v, det stod att det var klart så jag försökte ta bort filen men den var kvar. Tänkte att det beror nog bara på att jag måste starta om datorn men icke, den är fortfarande kvar.

Filen heter CrackNocd4rzr och är en .exe fil. Jag har scannat hela datorn 2 ggr med senaste Norton antivirus men den hittade ingenting. Så, frågan är hur får jag bort filen?

Peace
Citera
2009-01-13, 20:21
  #2
Medlem
iBOTs avatar
Vad har detta med IT-säkerhet att göra?

Pröva ladda ner unlocker så ska det nog gå att det bort med det!
Citera
2009-01-13, 20:24
  #3
Medlem
Honljugers avatar
Vad står det när du försöker ta bort filen?
Annars testa starta datorn i felsäkertläge och försök ta bort den.
__________________
Senast redigerad av Honljuger 2009-01-13 kl. 20:37.
Citera
2009-01-13, 20:50
  #4
Medlem
iBOTs avatar

Där kan du ladda ner unlocker, sen när det är installerat så högerklickar du bara på filen och sen väljer unlocker alternativet. Sen ska det komma upp en ruta och ta då bara radera/Delete eller dylikt
Citera
2009-01-13, 21:45
  #5
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Inte IT-säkerhet.

Tråd flyttad

IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2009-01-13, 22:21
  #6
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT

Där kan du ladda ner unlocker, sen när det är installerat så högerklickar du bara på filen och sen väljer unlocker alternativet. Sen ska det komma upp en ruta och ta då bara radera/Delete eller dylikt

OK! Tack, ska pröva det.
Citera
2009-01-13, 23:15
  #7
Medlem
Finns som sagt program för att tabort låsta filer!
Har inget namn på huvudet direkt, men sök på google så borde du finna det du söker
Citera
2009-01-13, 23:24
  #8
Medlem
Psykomans avatar
OK jag fortsätter leta program, för när jag skulle ta bort den denna gången så såg jag att den är upptagen EXPLORER vilket för mig är mycket oroande eftersom jag vet att det är processen som har med windows att göra. Prövade att gå till felsäkert läge och ta bort den, funkar inte det heller. Prövade med system restore, funkade inte det heller.. Nån som har någon idé hur jag får bort det? Meddelandet som kommer är det vanliga Filen används av en annan process eller dylikt.. Ska leta fler program, återkommer om det inte går.

EDIT: ska pröva bootblock som tar bort filer när man rebootar, det borde funka.
__________________
Senast redigerad av Psykoman 2009-01-13 kl. 23:27.
Citera
2009-01-13, 23:32
  #9
Medlem
Psykomans avatar
Sådär ja nu har jag löst det. Tack för hjälpen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback