• 2
  • 3
2009-01-16, 19:12
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpnessa
Är det så vettigt att låta dina barn se dig i fängelset då ?

Om jag var i TS situation så skulle jag dragit ihop någon vals om att pappa ska utomlands och jobba eller dylikt. 17 månader är inte hela världen, speciellt för ett barn. Men det beror ju självklart också på barnens ålder.
2009-01-17, 01:14
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Tyvärr får du inte tillgodoräkna dig häktningstiden i dom 7,5 månad till permis, det får du bara göra om du kommer direkt via häktet och inte varit försatt på fri fot, vilket jag tolkar det faktum att du ens kan skriva här, att du blivit?

Precis. Bara häktningstid som är i omedelbar anslutning till anstaltsinställelsen.

Btw, angående besökares möjlighet att traska runt fritt inne på öppna anstalter så kan Kolmården läggas till den lista. De har ju naturligtvis inte tillträde in i centralvakt eller dylikt, men lallar annars runt på området.
2009-01-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Om jag var i TS situation så skulle jag dragit ihop någon vals om att pappa ska utomlands och jobba eller dylikt. 17 månader är inte hela världen, speciellt för ett barn. Men det beror ju självklart också på barnens ålder.
AA håller med är det större barn så känns det väl inte så stabilt att farsa sitter inne och så ska man tvinga och hälsa på med ... Nä
Men är dom typ under 3 så är det väl inte hela världen
Men jag tycker inte barn har i ett fängelse att göra överhuvudetaget .
Man skulle tänka på barnen innan brottet begåtts ....
2009-01-22, 21:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det finns redan befintliga trådar om hur det är att sitta i fängelse.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=746543

https://www.flashback.org/showthread.php?t=685082

*tråd låst*

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in