2009-01-13, 16:08
Medlem
Efter att ha fått ett inlägg borttaget i en tråd pga OT så skickade jag PM till Moderatorn och ifrågasatte varför, hans svar var att jag inte quotade den jag riktade inlägget till. Och att en anekdot inte får användas under ONT inlägget.

En anekdot ser jag i var och varannan tråd, har även sett moderatorer använda sig utav detta när dom deltagit i diskussion som vanlig användare, därför ansåg jag inte att det skulle vara emot någon regel att göra just detta.
Dessutom så kunde moderatorn editerat mitt inlägg och endast radera anekdoten, men inte kommentaren angående tråden.

Jag gör därför om mitt inlägg och quotar denna gången, trots att det var väldigt tydligt till vilka jag riktade inlägget.
Fortfarande så hittar jag massvis exempel på där det går bra att ta med en anekdot, så inkluderar den även denna gången, dock med spoiler funktion.

Moderatorn i fråga kan inte hänvisa till någon regel, utan säger bara att man inte får göra si och så, och hänvisar istället till att han inte orkar diskutera det med mig då jag "inte fattar" ändå. Tack och hej sa han och avslutade diskussionen som vi hade privat.

Nu är även det nya inlägget raderat, denna gången för "Trams" då man skall ta diskussioner med Moderatorer Privat.

Så antingen får man förtydliga reglerna eller ge blanka fan i att hitta på egna.

PS, min OT kommentar handlade om att jag önskade att vissa inte skulle tramsa sönder tråden så att även den blev låst.

Som sagt, jag vet inte om han raderade pga att jag inte quotade, eller för att jag bad tramsarna att lägga ner, efter mitt ONT inlägg.
2009-01-13, 16:11
Moderator
evilhoneys avatar
Ur den klistrade tråden om hur man klagar på en moderator:
Citat:
Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Är du missnöjd med ett beslut, undrar över en modereringsåtgärd eller har synpunkter på hur en moderator agerat så följ dess steg:

1. kontakta moderatorn först via pm (personlig medelande) klicka på moderatorns användarnamn och välj " skicka ett privat medelande till" Inkludera gärna länkar till det du vill klaga på/diskutera. Oftast kan problemet lösas på detta sätt.

2. Skulle steg 1 inte fungera så kontakta Admin kom ihåg att skriva en informativ rubrik på ditt pm och inkludera (om möjligt) länkar.

3 Skulle steg 1 och 2 inte fungera så starta en tråd i delforumet Flashback. Var nog med att inkludera länkar (om möjligt) och håll tråden saklig, var även noga med korrekt rubriksättning.

Eftersom steg ett tydligen inte fungerade som du ville så får du gå vidare till nästa steg.
2009-01-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ur den klistrade tråden om hur man klagar på en moderator:

Eftersom steg ett tydligen inte fungerade som du ville så får du gå vidare till nästa steg.

Tack, men läste under reglementet att jag var välkommen att ta diskussionen här då den kunde vara intressant för andra användare.

Jag skiter i moderatorn i fråga, vill bara veta svart på vitt vad som gäller i det specifika fallet.
2009-01-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Är ju bättre rp:a trams istället för att ta upp det i tråden då det är OT..

Det var dock inte det jag undrade.
2009-01-13, 16:50
Medlem
Weaverworlds avatar
Reglerna kanske är luddiga men ditt inlägg är ju en hel Afghanhund...

Vad skrev du i inlägget? Om du bara skrev ett inlägg som innehöll "Håll er till topic" med en anekdot om när din farbror Sten-Arne gick på Bodens danspalats kan jag förstå att det raderades.

Det är vidare lite otydligt med vad det är du vill veta, ska du ha en glasklar definition på OT? Vill du veta hur du ska undvika OT?
Utan moderering skulle detta forum haverera med "all makt åt Sture" osv, i vissa trådar är en hårdare moderering av OT nödvändig, du kan alltså inte skapa en forumbred definition utan detta måste åläggas moderatorers fingertoppskänsla.

Missar moderatorn många gånger lär hen späkas av admin
2009-01-13, 16:51
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Tack, men läste under reglementet att jag var välkommen att ta diskussionen här då den kunde vara intressant för andra användare.

Jag skiter i moderatorn i fråga, vill bara veta svart på vitt vad som gäller i det specifika fallet.
Vill du ha förklaringar i ett specifikt fall så är det den vägen jag nyss förklarade du ska gå.
Som det låter (och eftersom det inte finns någon länk) så verkar det vara något mellan dig och moderatorn i fråga att lös, ev med admin, men att det skulle vara en fråga av allmänintresse har jag svårt att se.
2009-01-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weaverworld
Reglerna kanske är luddiga men ditt inlägg är ju en hel Afghanhund...

Vad skrev du i inlägget? Om du bara skrev ett inlägg som innehöll "Håll er till topic" med en anekdot om när din farbror Sten-Arne gick på Bodens danspalats kan jag förstå att det raderades.

Det är vidare lite otydligt med vad det är du vill veta, ska du ha en glasklar definition på OT? Vill du veta hur du ska undvika OT?
Utan moderering skulle detta forum haverera med "all makt åt Sture" osv, i vissa trådar är en hårdare moderering av OT nödvändig, du kan alltså inte skapa en forumbred definition utan detta måste åläggas moderatorers fingertoppskänsla.

Missar moderatorn många gånger lär hen späkas av admin

Detta var mitt originalinlägg i bildtråden.

Citat:
Roligt påhitt av flera bilduppläggare, speciellt pre-post bilderna!

-

Vad folk inte inser är att även denna tråden kommer att låsas tids nog som alla andra till följd av det ena OT:t efter det andra, sedan kommer 3 klagotrådar och en jävla massa gnäll från nätrunkarna gentemot mod. Tänk er för om ni vill ha kvar tråden!

Tycker det framgår i topic att mitt inlägg handlade om tråden, och att anekdoten handlade om en vädjan till att sluta förstöra tråden. Du får väl läsa igen.

Eftersom ingen tycks förstå det konstiga, så förenklar jag det nu: Först skyller mod på att Quote taggar fattades, sedan skyller mod på att anekdoten var OT.

Frågorna är då: Måste Quote taggar finnas för att inlägget inte skall klassas om OT?
Om ja, så måste varenda jävla tråd på hela forumet tas om hand.
Om nej, så har mod gjort fel.

Respektive: Är det okej att lägga till en anekdot som är relevant till tråden på ett eller annat vis?
Om Ja, så har mod gjort helt fel.
Om Nej, så skriv då det i reglerna, samt så har flertalet mods agerat fel när dom postat i egenskap som vanlig användare och därmed skapat dubbla budskap.

Förstår ni nu eller skall jag omformulera mig en tredje gång?
2009-01-13, 19:18
Medlem
Citat:
Vill du ha förklaringar i ett specifikt fall så är det den vägen jag nyss förklarade du ska gå.
Som det låter (och eftersom det inte finns någon länk) så verkar det vara något mellan dig och moderatorn i fråga att lös, ev med admin, men att det skulle vara en fråga av allmänintresse har jag svårt att se.

Skrev jag inte att jag skiter i moderatorn, jag vill veta reglerna i detta fallet?

Fan att folk inte läser.
2009-01-13, 19:45
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Skrev jag inte att jag skiter i moderatorn, jag vill veta reglerna i detta fallet?

Fan att folk inte läser.
Jag har läst, läste trådstarten flera gånger för att verkligen förstå vad du ville få fram.
Om det du pejstade var ditt inlägg så förstår jag moderatorns agerande, en oneliner följd av totalt OT.
2009-01-13, 21:09
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Det som gäller är att du bröt mot regel 0.03 i ditt första inlägg. För det fick du ingen åtgärd. I ditt andra inlägg postade du en onödig oneliner och sen postade du en spoiler med trams, då blev du återigen raderad av Evil_Ed, denna gången för trams. Då fick du en tillsägelse.

Det är alltså det som gäller, har du fler frågor får du gärna ta dom med Evil_Ed, jag har som tidigare sagt ingenting med raderingarna av dina inlägg att göra mer än att jag stödjer dom.
2009-01-13, 21:10
Medlem
Citat:
Jag har läst, läste trådstarten flera gånger för att verkligen förstå vad du ville få fram.
Om det du pejstade var ditt inlägg så förstår jag moderatorns agerande, en oneliner följd av totalt OT.

Får jag lov att be dig sluta förstöra min tråd genom att gå OT?
Detta handlar inte om vad du personligen anser om inlägget, det handlar om reglerna som jag så snällt har försökt förklara ett par tre gånger nu.
2009-01-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det som gäller är att du bröt mot regel 0.03 i ditt första inlägg. För det fick du ingen åtgärd. I ditt andra inlägg postade du en onödig oneliner och sen postade du en spoiler med trams, då blev du återigen raderad av Evil_Ed, denna gången för trams. Då fick du en tillsägelse.

Det är alltså det som gäller, har du fler frågor får du gärna ta dom med Evil_Ed, jag har som tidigare sagt ingenting med raderingarna av dina inlägg att göra mer än att jag stödjer dom.

Varför skrev du då inte detta i PM:et när jag frågade dig?

"Du varken postar eller kommenterar en specifik bild" - Detta skrev du.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in