2009-01-13, 11:21
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Att ett inlägg ska behöva innehålla ett visst antal tecken är väl på både gott och ont. Skulle det krävas tex. 10 tecken så får man ofta ett inlägg som ser ut så här: ja! *tio jävla tecken*

Men å andra sidan så finns det väl sådana som kallas "inläggsjägare", som skriver många korta inlägg bara för att få upp sin egen statistik. Men sådana hoppas jag att moderatorerna håller koll på..........
Citera
2009-01-13, 12:10
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
Men å andra sidan så finns det väl sådana som kallas "inläggsjägare", som skriver många korta inlägg bara för att få upp sin egen statistik. Men sådana hoppas jag att moderatorerna håller koll på..........

Jag skulle tro att de flesta ledsnar på det rätt fort, det finns helt enkelt för många användare med många inlägg. Ska man komma upp i inläggssiffror som är något att tala om, förutsatt att man tycker det är viktigt, så får man skriva rejäla mängder och det är nog ingen som orkar göra det om man inte tycker det är kul att diskutera.

Edit: Undantaget skulle väl möjligen vara för att komma upp i de hundra inlägg som krävs för Laidback då, men där är det ju ändå sex månaders väntetid, så det finns ju ingen anledning att spotta ur sig 100 inlägg på en dag.
Citera
2009-01-13, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
Att ett inlägg ska behöva innehålla ett visst antal tecken är väl på både gott och ont. Skulle det krävas tex. 10 tecken så får man ofta ett inlägg som ser ut så här: ja! *tio jävla tecken*

+1

Detta är ingen oneliner

mvh
medlem263525

Citera
2009-01-13, 14:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
+1

Detta är ingen oneliner
Nu är det nog inte någon regel om oneliners i sig som sätter stopp för dylika inlägg, utan den implicita regeln om att föra diskussionen framåt. Och det gör knappast +1...
Citera
2009-01-13, 17:23
Medlem
ischs avatar
Sålänge ett inlägg tillför något till diskussionen så har egentligen längden inte så mycket betydelse. En smile eller +1 etc är dock sällan spec givande.
Citera
2009-01-13, 17:27
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Sålänge ett inlägg tillför något till diskussionen så har egentligen längden inte så mycket betydelse. En smile eller +1 etc är dock sällan spec givande.

Håller med helt och hållet, jag tycker inte ett "Jag instämmer" ger så mycket heller.
Sen så finns det ju redan en regel om att inläggen måste ha en viss längd, dvs 1 tecken.
Citera
2009-03-13, 19:20
Medlem
BagareBengts avatar
Forumet översvämmas av oneliners från små uppmärksamhetskåta småpojkar med bristande skrivkunskaper och förutom att det irriterar mig enormt så drar det ned kvaliten på forumet till den milda grad.

Det skulle behövas "anlitas" ett hundratal moderatorer bara för att rensa upp alla dessa +1, ja, håller med, tramstråd, troll, tar hon den i tvåan, jävla whitetrash, , , o.s.v.

Fan, det är dags för en rejäl kvalitetsuppryckning, utvecklingen är sorglig.
Jag kräver inte "Flashback Debatt"-nivå, utan bara att det ska finnas en aning tanke och ansträngning bakom användares poster.

Jag kan frivilligt ta på mig att bli supermodd och enbar plocka bort helt innehållsläsa och icke diskussionsutvecklande poster när jag har tid över.
Det räcker inte med att RP:a längre, varenda fucking tråd innehåller ju denna SKIT.
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ensamma smileys och oneliners kan vara extremt effektfulla i vissa sammanhang och därför tycker jag det är onödigt med generella förbud ā la den gamla "tio tecken"-regeln. En god tumregel tycker jag är att den som vill posta enbart ett "enstavigt" svar måste göra det som ett inlägg i en pågående diskussion där man själv redan skrivit ett eller flera inlägg med substans i tråden. Ensamma inhoppare som bryter in enbart med ett "", "+1" eller "håller med" bör dock inte accepteras, tråden skall vara en diskussion och inte en gallupundersökning.
Detta är godtagbart, men användere som dyker in i tjugo trådar om dagen och bara "håller med" utan ett uns av vilja att DISKUTERA eller tycka något EGET borde skickas tillbaka ut i cyberspace med ett virus som tack för sabotaget.

Kom igen nu Flashback, gör något!
Citera
2009-03-13, 19:25
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt

Detta är godtagbart, men användere som dyker in i tjugo trådar om dagen och bara "håller med" utan ett uns av vilja att DISKUTERA eller tycka något EGET borde skickas tillbaka ut i cyberspace med ett virus som tack för sabotaget.

Sådana försvinner väl genom KFK-regeln ändå?
Citera
2009-03-13, 19:54
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
Sådana försvinner väl genom KFK-regeln ändå?
Det var bara ett uttryckssätt. Problemet är väl snarast att det finns tusen st som gör dylika poster två ggr/dag och inget annat skriver vilket gör att de inte ens faller under KFK eftersom de syns men aldrig tillräckligt för att uppmärksammas som någon som är extra irriterande.
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du har fetfel.
Ja, detta är humor på ett riktigt finurligt sätt, det erkänner jag, men hela min poäng är att denna låtgå-attityd idag genomsyrar forumet, till och med till den grad att trådar skämtas bort även i detta delfora.

Bara för att statuera exempel borde man skicka langaocb all världens väg och sen införa en hårdare moderering av SKRÄPET.
Senast redigerad av BagareBengt 2009-03-13 kl. 19:58.
Citera
2009-03-14, 01:10
Medlem
är det inte problem i detta sammanhang att det finns forum.. vad jag har hört... som kräver visst många inlägg?

Lite ...h,,,, ja som att efterfråga one-liners, typ "jag håller med" eller liknande. som man bäddar får man ligga.

Och att lägga kraven på "att föra diskussionen framåt" vem avgör det?
Citera
2009-03-14, 01:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Och att lägga kraven på "att föra diskussionen framåt" vem avgör det?

Man behöver nog inte fundera så mycket på den saken. Det är bara att diskutera som vanligt så ska det nog inte vara någon fara.

Det som menas att inte föra diskussionen framåt är alltså rena trams eller OT-inlägg eller annat som bryter mot reglerna. Läs igenom www.flashback.org/rules och posta därefter så är det inga problem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in