• 2
  • 3
2009-01-15, 18:40
Medlem
Snurrens avatar
Man kan göra en smoothie kvällen innan. Yoghurt, god juice, banan, kanske lite hallon samt för att göra det lite matigare: en handfull havregryn. Mixa ihop det, häll i ett stort glas och ställ in i kylen. Sen kan man bara ta fram den nästa morgon och bälga i sig. Kan med fördel intas framför morgon-nyheterna på TV.
Citera
2009-01-15, 20:11
Medlem
Brukar inte ha några större problem med frukosten men jag känner igen känslan, det händer ibland att jag också känner att det inte gå att få ner något.

Tipsen är väl: dricka juice som kör igång aptiten, se till att ha god frukostmat som du gillar hemma. Ett bra tips är att ta något flytande som är matigt, det brukar vara lättare att få i sig. Tex en smoothie, drickyoghurt eller liknande. Lite lätt träning på morgonen för den som orkar sätter också fart på hungern.
Ät inte på kvällen för sent (fastän det kan vara svårt =))
Citera
2009-01-15, 22:36
Medlem
balzams avatar
Jag älskar frukost och äter alltid havregrynsgröt! Det tar lite tid att förbereda om du lagar i kastrull och på spisplatta, då kanske hungern och aptiten hinner ikapp, värt ett försök?

Annars tycker jag inte du ska tvinga i dig frukosten. Behöver du verkligen äta på morgonen? Har det gått bra hittills? Om ja - Varför ändra på något som redan fungerar?
Livet är inte svart & vitt, man behöver inte äta på vissa tidpunkter under dygnen, fast det kan underlätta med en viss matrutin.
Studier har visat att elever som slopat frukosten har presterat lite sämre på diagnosiska prov och inte varit lika vaksama under föreläsningar. Känner du dig inte träffad så ät när du är hungrig.
Citera
2009-01-15, 23:53
Medlem
PhatPhils avatar
Hade samma problem förr, började då att göra en shake i blendern bestående av:
2dl havregryn
2dl mjölk
1 banan
plus kakao efter smak
(ibland ett rått ägg)

Efter ett tag så blev det mackor till.
Nuförtiden har jag börjat äta havregrynsgrött med två mackor till. Min shake fick igång min morgon rutin.
Citera
2009-01-16, 00:02
Medlem
Samma här, kan inte äta förens 2-3 timmar efter uppvaknande.
Så det blir ingen frukost för mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in