2003-08-29, 18:02
Avslutad
Någon som har nåt bra tips på övergivna större byggnader t.ex fabriker och sjukhus i nordvästra Skåne eller södra Halland? För ett antal år sedan fanns ett övergivet sjukhus i Vejbystrand där jag hittade ett i princip helt kem-labratorium som jag plockade hem. Det är numera renoverat och ombyggt. Har kollat lite på Hasslarps Sockerfabrik, verkar inte vara någon som helst aktivitet där, sen gruvområdet i Åstorp. Vet dock inte om där finns nåt spännande där.

Nån som vet nåt, och kanske vill va med på en "expedition" nånstans häromkring nån gång?
Citera
2003-08-31, 03:58
Medlem
Sm0k3_To0Ls avatar
Gruvgångarna i Åstorp går väll en bra bit under Åstorp?, tror dock de
flesta tunlarna är vattenfyllda eller jävligt instabila, jag skulle nog inte
gett mig ner i dom, men PM:a om du ska ut till nått fett ställe i NV skåne någon gång så ser vi vad som händer!
Citera
2003-09-01, 01:16
Medlem
jips avatar
Gångerna vid Åstorp sträcker sig ända till Höganäs har jag hört. Skulle vara kul att urforska.. har hittills bara varit på sandberget i Åstorp o åkt pulka i somras

Kan man dra till Sockerfabriken utan att bli påkommen? Är inte det larmat där alls?
Citera
2003-09-04, 19:46
Avslutad
Har hört efter lite grann. Sockerbruket används av vissa fortfarande och lämpar sig knappast att göra intrång på.

Gruvgångarna lät ju jäkligt spännande om de sträcker ända bort till Höganäs, men som sagt är en del vattenfyllna och jäkligt instabila. Snackade med en polare och han sa samma sak som du, Sm0k3_To0L
Citera
2003-09-04, 20:19
Medlem
jips avatar
Vad har de för nått på Sockerfabriken som är igång då?
Citera
2003-09-05, 01:04
Medlem
Nadss avatar
sockerbruket

Jag har för mig att det bara är helt övergivet,
Var en som var intreserad av att köpa för ett par år sedan men blev inget
Vet inte vem som äger det. Stått öde så länge jag kan minnas men är inte riktigt därifrån...
Ser ut att vara ganska stor anläggning
Citera
2004-11-08, 11:40
Medlem
jazzares avatar
Tar upp den gamla tråden. Finns det ingen som vet något place i närheten som vore värt att besöka?
Citera
2004-12-28, 17:28
Medlem
Linkolns avatar
Gamla läderfabriken i klippan ligger väl kvar? Ligger iofs lite för centralt men om man smyger sig in så kan det nog gå bra.
Citera
2004-12-28, 20:03
Bannlyst
bruksorterna i södra halland finns massa gamla fabriker och skit... oskarström osv... finns ett nerlagt psykhem nära flygplatsen i halmstad åxå, stort som fan... kör till flyget från centrum, sväng första höger och när man ser en gymnastik/tennisanläggning på höger siadan av den vägen så ligger det mittemot
Citera
2004-12-28, 20:50
Medlem
jips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini3
bruksorterna i södra halland finns massa gamla fabriker och skit... oskarström osv... finns ett nerlagt psykhem nära flygplatsen i halmstad åxå, stort som fan... kör till flyget från centrum, sväng första höger och när man ser en gymnastik/tennisanläggning på höger siadan av den vägen så ligger det mittemot

Var i Oskarström? Min tjej bor där så är där rätt ofta.. menar du den toffelfabriken eller vad de gör där vid Ån?
Citera
2004-12-28, 21:15
Bannlyst
finns lite gamla fabriker runt omkring hela o-ström.. var dock ett tag sen jag var där, men vid jvg-stationen fanns en del och vid kraftverket och vid tapetfabriken..
Citera
2004-12-29, 01:39
Medlem
jips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini3
finns lite gamla fabriker runt omkring hela o-ström.. var dock ett tag sen jag var där, men vid jvg-stationen fanns en del och vid kraftverket och vid tapetfabriken..

Tack! Ska undersöka det när jag får tid! Kraftverket.. det låter spännande.. MUHAHA.. spänning..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in