2003-08-29, 17:54
Medlem
Germanias avatar
Nej, men en lika jobbig jävel som går under namnet Einstein i normala fall.
2003-08-29, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
He he! Det där finns det ju andra avdelningar på forat för att diskutera om............Den här tråden lär förövrigt bli låst och till stor del(kanske helt å hållet) raderad om man känner admin rätt.

Billy_jet igen?

Men lille vän...det var ju du som tog upp judarnas intelligens, eller hur? Ja, tråden blir nog låst, och det är i så fall för att du och Germaniapuckot förstör den.....fast jag tror att Admin har mer humor än ni två har ihop....
2003-08-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Experten
Att verkligheten emellanåt är lätt att beskriva är inte detsamma som att den som beskriver det är infantil. Tvärtom - det krävs ett geni för att förenkla det som pöbeln ser som komplext. Vilken av klasserna tillhör du, sa du? Den lägsta eller den mellersta? Nja.... jag ska vara generös och ge dig en entrebiljett till mellanklassen! Grattis! Känn dig som en vinnare!

Vet jag väll att jag blir en vinnare i en diskussion med dig, hela ditt synsätt skvallrar om en man upptagen i sin materiella verklighet där han hyllar sig själv stående på ett gungfly av illusioner... du kan aldrig vinna över mig, men det är kul att folk tänker till ibland. :-)
2003-08-29, 18:16
Medlem
"experten"!

Nix, det var du som startade det genom att börja tramsa om att placera åsiktsgrupper i klasser. ang admins humor: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=82376
2003-08-29, 18:18
Medlem
Citat:
Själv hamnade jag på 143 när jag gjorde ett test på nätet. Jag platsar alltså inte i Mensa, fast jag tror inte att jag är jätteledsen för det....

Det är möjligt, om än inte troligt, att du har 143 i IQ. Dock är du usel på grundläggande research och faktakoll.
För att kvala in i Mensa krävs 131 eller mer i IQ.

Citat:
Inträdeskravet är man ska tillhöra de 2 % av befolkningen som har högsta IQ-resultaten. Det innebär 131 eller mer på IQ-skalan (med medelvärde 100 och standardavvikelse 15).
Den svårfunna adressen du letar efter är: http://www.mensa.se/

I sammanhanget kan jag notera att din grammatik haltar också.

/C
2003-08-29, 18:20
Medlem
Germanias avatar
Chris, det beror på vilken stanardavvikelse man använder.
2003-08-29, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yet_another_id
Vet jag väll att jag blir en vinnare i en diskussion med dig, hela ditt synsätt skvallrar om en man upptagen i sin materiella verklighet där han hyllar sig själv stående på ett gungfly av illusioner... du kan aldrig vinna över mig, men det är kul att folk tänker till ibland. :-)

Hmmmm...kvalificerat bullshit...kan det vara rätt epitet på ditt inlägg?
2003-08-29, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
"experten"!

Nix, det var du som startade det genom att börja tramsa om att placera åsiktsgrupper i klasser. ang admins humor: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=82376

Sionister är ingen homogen åsiktsgrupp utom i en enda fråga, förstår du, lille vän....
2003-08-29, 20:19
Medlem
Citat:
Hmmmm...kvalificerat bullshit...kan det vara rätt epitet på ditt inlägg?

Kan tyckas då jag är tämligen okvalad i mitt uttalande där, förstod du innebörden i mina fattiga få rader?
2003-08-29, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Det är möjligt, om än inte troligt, att du har 143 i IQ. Dock är du usel på grundläggande research och faktakoll.
För att kvala in i Mensa krävs 131 eller mer i IQ.

Den svårfunna adressen du letar efter är: http://www.mensa.se/

I sammanhanget kan jag notera att din grammatik haltar också.

/C

Du har helt rätt i det - jag kollade din uppgift. Men låt mig än en gång påminna dig om att mitt inlägg inte var ett bidrag till vetenskapen, varför kvaliteten på påståendena inte behöver granskas. Men vad gäller mitt IQ-test på nätet, fick jag precis det resultatet jag sa. Det var inte Mensas test, utan något utländskt. Och skall vi då vara en smula vetenskapliga eller analytiska, så kan vi säkerligen enas kring det faktum att inget IQ-test är identiskt med ett annat samt att det förefaller osannolikt att någon enda individ skulle uppnå exakt samma resultat vid två olika tillfällen, även om han gjorde ett exakt identiskt test andra gången.

För övrigt är det också så att jag håller mig inom en standardavvikelse, vilket på sätt och viss får sägas ligga inom "felmarginalen" (ja, jag vet att det är fel begrepp, men du fattar vad jag menar) för ett medelvärde på 131. M a o: jag kan vid nästa tillfälle hamna i den nedre delen av intervallet, någonstans i närheten av 131 minus en standardavvikelse.

Jag hävdar dock personligen - men detta står helt för mig - att man kan träna upp sig i konsten att lösa IQ-tester - åtminstone upp till en viss nivå. Men det är en annan fråga.
2003-08-29, 20:27
Medlem
Citat:
Sionister är ingen homogen åsiktsgrupp utom i en enda fråga, förstår du, lille vän....

Vilken fråga är det?
2003-08-29, 20:32
Medlem
Citat:
Jag hävdar dock personligen - men detta står helt för mig - att man kan träna upp sig i konsten att lösa IQ-tester - åtminstone upp till en viss nivå. Men det är en annan fråga.

Vad är ett iq test?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in