Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-12, 16:23
Medlem
comicons avatar
Jag har en MacBook Pro, första generationens, från 2006. I samband med en reparation nyligen uppdaterade jag till Leopard, och efter många om och men kör jag numera Windows XP i BootCamp. Jag måste tyvärr använda Windows en hel del i samband med min programmeringsutbildning, så därför är jag mån om att få det att fungera så smärtfritt som möjligt.

Jag undrar därför om någon här kan hjälpa mig få min touchpad att fungera när jag kör Windows? Jag saknar både funktionen att "vänsterklicka" med ett klick på plattan och att "högerklicka" med ett tvåfingersklick på plattan. Scrollningen med två fingrar fungerar dock utan problem.

Jag har surfat runt en del och sett en del uppdateringar som berör det här problemet, men de verkar inte vara anpassade till min dator, utan bara för MacBook Pro från början av 2008 och framåt, typ. Hjälp!

Tack på förhand, förresten!
Citera
2009-01-12, 17:05
Medlem
smurfehs avatar
Installerat drivers?
Citera
2009-01-12, 17:30
Medlem
comicons avatar
Ja då, drivers är installerade.
Citera
2009-01-12, 21:21
Medlem
Kör Windows genom Parallels eller Vmware Fusion så funkar det perfekt. Dessutom slipper du reboota. Om du bara ska programmera bör inte prestandan vara nåt problem.
Citera
2009-01-13, 10:25
Medlem
comicons avatar
Jag har försökt en hel del med det tidigare, men det fungerar inte som det ska. Då är inte touchpaden problemet, men det bästa jag lyckades åstadkomma var att jag kunde programmera (C# i Visual C# Express, eller motsvarande freeware-produkter) men inte kunde öppna sparade dokument. Det är alltså inget alternativ, tyvärr, eftersom jag är helt beroende av att sådant fungerar som det ska.

Tack för tipset iaf, det var bra tänkt. Ingen annan som vet?
Citera
2009-01-13, 15:07
Medlem
Inte hundra, men på de nyare macbooksen så ska det la finnas en firmware update för just att andvända finger-gestures på trackpaden.

Kan ju finnas något liknande till de äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in