Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-29, 14:57
Medlem
Raazs avatar
Vad är det för trams som vissa användare sysslar med här i forumet?
Senaste tiden är det vissa användare, inte många - men för många, som smutskastat oss moderatorer, både enskilt och som grupp.

Jag kan bara säga att det är förbannat tråkigt att läsa om denna smutskastning
eftersom jag vet att det arbete vi utför ofta är ett skitgöra och det är sällan man får ett tack.
Samtidigt vet jag att utan oss så skulle forumet vara totalt kaos med reklam,
mängder av felpostade frågor(bara jag flyttar flera trådar om dagen till rätt forum) och
idioter som kränker människor med glåpord och personliga kränkningar.

När jag började som moderator så fanns det inga klara regler och jag tillät rätt mycket,
försökte vara så snäll jag kunde och kanske nöja mig med att ta bort eller låsa skräpposter utan någon varning till användaren.
Nu har medlemsantalet ökat, läste i en tråd nyss att de va uppe i ca 57 500 användare.
Självklart måste det då finnas klara regler för att ordningen på forumet ska finnas kvar.

Reglerna som finns i forumet av en naturlig anledning och borde vara helt naturligt att följa.
Jag kan garantera att INGEN av moderatorerna trivs med att kasta ut användare utan anledning,
alla vill att forumet ska vara så bra som möjligt och det är de vi arbetar för.

Självklart kan en moderator göra fel, vi är ju inte mer än människor,
och då ska självklart det diskuteras och rättas till,
men de varningar/banningar som delats ut senaste tiden tycker jag har varit felaktiga,
det har varit solklara regelbrott och självklara straff.

Glöm inte moderatorernas arbete i fortsättningen, vi gör det enbart för er skull.

/Rasmus
Moderator på Flashback-forum
2003-08-29, 15:27
Medlem
De Larges avatar
Alla moderatorer sköter sig bra utom 1, du vet vem.
2003-08-29, 15:39
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Alla moderatorer sköter sig bra utom 1, du vet vem.

Jo, jag vet vem, jag tycker han gör ett bra arbete av det jag sett.
Och jag vill inte ha nån diskussion här varför han skulle vara dålig, gör han fel så diskutera det med honom och försök lösa det instället för att bråka om det i onödan. Även han jobbar ju för att få ett bra forum.
2003-08-29, 15:47
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Jo, jag vet vem, jag tycker han gör ett bra arbete av det jag sett.
Och jag vill inte ha nån diskussion här varför han skulle vara dålig, gör han fel så diskutera det med honom och försök lösa det instället för att bråka om det i onödan. Även han jobbar ju för att få ett bra forum.

Det jag menar är att du tar åt dig av kritik som inte är riktad mot dig eller nån annan moderator, utan bara Herr Censurion.
2003-08-29, 15:56
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Det jag menar är att du tar åt dig av kritik som inte är riktad mot dig eller nån annan moderator, utan bara Herr Censurion.

Jag tar inte åt mig av det, men jag tycker det är trist att läsa en massa gnäll om det. Lös problemen istället.
2003-08-29, 15:56
Medlem
Securions avatar
Citat:
Är det inte lite tramsigt att börja kalla mig för öknamn nu också...? Hur gammal är du egentligen?
2003-08-29, 15:58
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Jag tar inte åt mig av det, men jag tycker det är trist att läsa en massa gnäll om det. Lös problemen istället.

Lösningen på problemet är påväg, att Securion åker till USA o lämnar oss.
Medlem
Securions avatar
Annars ett bra inlägg Raaz... Synd att folk inte förstår hur viktigt yttrandefrihet är. Deras förfäder hade vänt sig i graven om dom såg hur dom missbrukade den.
Bannlyst
uj uj den här visan verkar aldrig ta slut.....
2003-08-29, 15:59
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Är det inte lite tramsigt att börja kalla mig för öknamn nu också...? Hur gammal är du egentligen?

Kärt barn har många namn, tycker att det är ett utmärkt smeknamn på dig. Jag är lika gammal som du var i min ålder.
2003-08-29, 16:00
Medlem
Securions avatar
Citat:
Lösningen på problemet är påväg, att Securion åker till USA o lämnar oss.
Då blir det någon annan moderator som får ta skiten istället. Tex som ni hoppade på Trollbunden och Scepter när dom gjorde sitt jobb. Ni ger er aldrig. Ni behöver en tydlig fiende. Era liv blir omöjliga att stå ut med annars.
2003-08-29, 16:00
Medlem
Raazs avatar
Som sagt, lös problemen, men INTE här.
Ta det via PM eller vad som helst.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem