Gång efter gång kan jag inte sluta upp med att förvånas över folks trångsynthet. Folk som bara måste ha märkesvaror. Många av mina bekantar ratar alla budgetmärken totalt utan någon som helst tanke. De ser alla produkter av Eldorado/Willys/Euroshopper/Xtra som rent skit och betalar gladeligen tredubbla priset för att få sin produkt.
Förstår inte folk som tar för givet att det skulle vara sämre bara för det är billigare. Det är så mycket mer än just innehållet som påverkar priset. Förpackning, marknadsföring, tillverkning, effektivitet. I vissa fall så kan man tillochmed anta att det är exakt samma produkt eftersom allt förutom etiketten är lika.
Dock så finns det vissa produkter av dessa lågbudgetmärken som är rent ut sagt oätliga, men eftersom dom är så billiga så kostar det inte mycket att testa.
Jag går efter metoden att alltid välja den billigaste produkten när jag handlar. Om jag blir tillfredsställd av den smakmässigt så fortsätter jag köpa den annars så klättrar jag upp en nivå till nästa produkt.
Detta gäller inte bara mat utan allt annat där det finns flera prisalternativ, har man ingen riktig grund att välja den dyrare produkten varför bör man?
Händer ofta att vänner pekar på produkter i mitt hushåll och frågar "varför jag köper sån här skit för" när det aldrig ens provat märket. Folk är långt ifrån källkritiska; "Om en produkt visas i tv så måste den vara bra!"
Någon som mer stör sig på det här?