Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Halloj kära med människor

,
Någon som har en aning om vart jag kan handla brädspel i Stockholm? Det spelet jag är ute efter är World in War - Combined Arms..
Eller så kanske det finns någon bra webbhemsida där man kan handla spelet

?
http://alphaspel.se/catalog/product_info.php?products_id=3223
Alphaspel är en internetbutik baserad i Stockholm, men de ordnar även utlämningar så att man slipper betala frakt.
Liten recension av internetbutiker som säljer brädspel:
Alphaspel: Billigare än genomsnittsinternetbutiken, rätt mycket spel i lager,
erbjuder fraktfri utlämning i Stockholm. Visar tyvärr inte lagerstatus på hemsidan så man får fråga om de har det i lager om man vill vara säker på snabb leverans. Fraktfritt vid 2500 kr.
Mantikora:
Förmodligen den billigaste butiken, tyvärr har de nästan inga spel i lager så oftast 1-2 veckors leveranstid, och spel som är tillfälligt slut hos leverantörer tar flera månader. Fraktfritt vid 2000 kr.
Unispel: Rätt mycket spel i lager,
tar kort, lite dyrare än genomsnittsinternetbutiken.
Fraktfria leveranser vid beställningar på minst 1500 kr!
WorldofBoardgames:
Över 800 spel i lager! Bra service, snabba leveranser, dyrare än genomsnittsinternetbutiken (men billigare än vanliga butiker). Har butik i Umeå. Fraktfritt vid 2000 kr.
Finns ett par andra internetbutiker som kan vara värda att kolla på, men jag tycker att dessa fyra har alla en bra nisch på marknaden. Finns en uppsjö med internetbutiker som varken har mycket i lager, bra priser eller erbjuder en service utöver det vanliga.