• 1
  • 2
2009-01-11, 23:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Jag fattar mig inte på portforward. Kan ingen bara hjälpa mig? Känner mig som en supern00b men jag fattar mig verkligen inte på den här biten.

Meningen med Portforward är att du ska leta upp den routern (som jag antar att du sitter uppkopplad med) och leta upp eventuell information om den. Således får du även fram adressen till routern som du skriver i URL-fältet, knappar in lösenord och går in i inställningarna inne i routern och switchar om portarna så de överensstämmer med bittorrentklienten.
Citera
2009-01-11, 23:42
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Meningen med Portforward är att du ska leta upp den routern (som jag antar att du sitter uppkopplad med) och leta upp eventuell information om den. Således får du även fram adressen till routern som du skriver i URL-fältet, knappar in lösenord och går in i inställningarna inne i routern och switchar om portarna så de överensstämmer med bittorrentklienten.
Jag vet inte om jag har en router. Surfar trådlöst med BBB.
Citera
2009-01-11, 23:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Vad är det du surfar trådlöst till då?

Måste ju finnas en annan enhet som skickar/tar emot signalen.
Citera
2009-01-11, 23:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Jag vet inte om jag har en router. Surfar trådlöst med BBB.

Sitter du på ett trådlöst LAN-nätverk i hemmet, att flera kan ansluta sig till samma nätverk som du surfar på? I så fall har du en router och sen tar du reda på vilket märke det är på den och konfiguerar i routern utifrån det som står på Portforward.
Citera
2009-01-12, 00:03
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag KAN ha fått det att fungera nu med hjälp av little snitch. Drog hem en fil som har många leechers på BS och nu verkar det som att den seedar. Förut stod bara antal peers men att min upload var 0. Nu verkar det som sagt funka.

Tack för hjälpen! Återkommer ifall det börjar cepa igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in