Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-11, 13:05
  #1
Medlem
Queeks avatar
Hej hej, har sökt runt lite men hittade inget svar på min fråga, men skjut mig inte om det är en repost

Min kompis har i alla fall skaffat sig en ny laptop (med vista) - problemet är att volymen är väldigt låg. Självklart har jag höjt volyumen i win till max - testat flera olika EQs och försökt maxa det på så sätt, men utan större framgång.

Någon som vet om det finns något program som boostar volymen? Som det är nu fungerar det om man sitter själv, men hon vill ju givetvis kunna använda den på fester och dyligt.
Citera
2009-01-11, 13:39
  #2
Avstängd
jewhaens avatar
Har hon höjt Wave:n också?
Högerklicka på ljudikonen nere till höger > Justera ljudegenskaper > avancerat
Citera
2009-01-11, 14:23
  #3
Medlem
Queeks avatar
Japp, redan fixat. Ingen som vet något program man kan använda? Ska köpa ett par externa högtalare till henne, men vet inte om det hjälper heller om det är signalen som är för låg..
Citera
2009-01-11, 14:33
  #4
Medlem
Moofdorks avatar
Jag hade samma problem förut på en XP förut, och då ladda jag ner ett program som hette "Boost-" nånting
Men vet inte om det funkar till Vista..

Och detta kanske inte var så bra hjälp, men kanske sätter igång geniknölarna med idéer så du hittar det du söker Kolla runt på www.Download.com eller sök helt enkelt på www.google.se efter något i stil med "Boost sound volume for vista" så hittar du säkert nåt bra
Citera
2009-01-11, 14:36
  #5
Medlem
Queeks avatar
Jo, gjorde detta men hittade mest EQs av olika slag (efter att ha filtrerat bort alla sound boosters som är hårdvara). Jag får fortsätta mitt letande, undrade bara om någon redan viste något program som är användbart

Men tack ändå!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback