2009-01-11, 12:29
Medlem
Rätt rubrik? Hittade ingen bättre iaf.

Jag har de senaste dagarna rensat ut gareroben och förrådet ordentligt och sålt en massa saker på blocket, det har gått bra och nu ska jag bara skicka sakerna till respektive köpare.
Men hur gör jag detta smidigast och billigast?

T.ex. så ska jag skicka 4 par jeans till en snubbe i norrland.
Hur går jag tillväga, går jag till posten och köper en kartong och porto?
Finns det andra bättre sätt, tacksam för hjälp.
Citera
2009-01-11, 12:57
Medlem
Luigis avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=703198
Citera
2009-01-11, 15:27
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delvan
Rätt rubrik? Hittade ingen bättre iaf.

Jag har de senaste dagarna rensat ut gareroben och förrådet ordentligt och sålt en massa saker på blocket, det har gått bra och nu ska jag bara skicka sakerna till respektive köpare.
Men hur gör jag detta smidigast och billigast?

T.ex. så ska jag skicka 4 par jeans till en snubbe i norrland.
Hur går jag tillväga, går jag till posten och köper en kartong och porto?
Finns det andra bättre sätt, tacksam för hjälp.
Bussgods kan vara ett både billigare och bättre alternativ. Finns dock inte på alla orter. Se http://www.bussgods.se
Fördelen med bussgods är att om innehållet går sönder så får man ut fulla värdet av bussgods i ersättning.

/ TT
Citera
2009-01-11, 16:49
Medlem
Både Schenker och DHL har ett stort nät av inlämning/utlämningsställen över hela Sverige, och de är dessutom prisvärda.

Kolla www.schenker.se och www.dhl.se
Citera
2009-12-22, 14:13
Medlem
MacClannoughs avatar
Någon som vet ungefär hur långtid det tar att skicka en data från södertälje till malmö om du skickat den på en fredag?
Citera
2009-12-22, 16:45
Medlem
Posten är helt oanvändbart för att skicka vissa saker.
En begagnad bok ska de tex ha 80spänn för att skicka.

Kika runt lite på alternativen DHL, Schenker, bussgods etc
Citera
2009-12-22, 23:56
Medlem
Posten suger.. vill man skicka ett paket som ska vara spårbart vill de 150kr...

Schenker tog 31 kr..... Schenker is the shit.. www.privatpaket.se
Citera
2009-12-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacClannough
Någon som vet ungefär hur långtid det tar att skicka en data från södertälje till malmö om du skickat den på en fredag?
Det beror på med vilket företag som paketet har skickats och vilken tjänst som använts. Om Posten har använts så kan du söka efter leveranstiden här:
http://www.posten.se/logistik/foretag/leverera/tjanster/sok_leveranstid.jspv

Notera också att paketet kanske lämnades in för sent i fredags för att gå iväg då. Om dessutom någon företagstjänst har använts så tar det en dag extra för leverans till privatpersoner.

Till er som svarade TS: Ta en titt på vilket datum inläggen skrevs innan ni bryr er. Om TS sålde sina saker på Blocket för snart ett år sedan så är h*n säkert inte så intresserad längre...
Citera
2009-12-23, 12:17
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacClannough
Hur stor är datan? Lägg upp en ftp så bör det gå snabbt. Vad har ni för bredband?
Citera
2009-12-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Hur stor är datan? Lägg upp en ftp så bör det gå snabbt. Vad har ni för bredband?
Tänkte fråga samma sak men var för snäll. Antagligen rör det sig om ganska många disketter och tänk dig själv att mata in dem en och en i bredbandet. Enklare att skicka dem med Posten.
Senast redigerad av hakanh 2009-12-23 kl. 12:45.
Citera
2009-12-23, 16:04
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Tänkte fråga samma sak men var för snäll. Antagligen rör det sig om ganska många disketter och tänk dig själv att mata in dem en och en i bredbandet. Enklare att skicka dem med Posten.
Haha, kunde inte ignorera det där, öppet mål liksom.
Citera
2010-02-25, 21:28
Medlem
Om jag skickar ett paket, kan mottagaren då alltid se från vilken del av landet jag skickat paketet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in