Citat:
Det finns miljoner olika sätt att göra miljoner som säljare så ge inte upp!
På Arbetsliv och studier får alla frågor oavsett innehåll svaret "civilingenjör!", "skit i den där utbildningen och bli civilingenjör istället" eller "det där är ingen riktig ingenjörsutbildning, det ska va' KTH eller Chalmers!".
Är du bra på att ta folk och anpassa dina produkter/tjänster till kundens behov kan du nog klättra upp långt i säljvärlden om det är karriär du vill göra...
Affärsrelationer på högre nivå handlar mycket om social förmåga och flexibilitet, jag skulle ha svårt att som inköpare behöva umgås och ha nära affärsrelationer med någon som spenderade sin ungdom med att sy in märken i overaller och skratta år studentspex...
På Arbetsliv och studier får alla frågor oavsett innehåll svaret "civilingenjör!", "skit i den där utbildningen och bli civilingenjör istället" eller "det där är ingen riktig ingenjörsutbildning, det ska va' KTH eller Chalmers!".
Är du bra på att ta folk och anpassa dina produkter/tjänster till kundens behov kan du nog klättra upp långt i säljvärlden om det är karriär du vill göra...
Affärsrelationer på högre nivå handlar mycket om social förmåga och flexibilitet, jag skulle ha svårt att som inköpare behöva umgås och ha nära affärsrelationer med någon som spenderade sin ungdom med att sy in märken i overaller och skratta år studentspex...
Ja sant det är tamefasen det enda man hör på den här avdelningen att det är endast civil.ekonom/ing som kan göra nått vettigt med livet. Otroligt tröttsamt är det.
Jag ska snart börja arbeta som den lägsta sortesn säljare (dörrknackare
)Men jag hoppas man kommer in i den rollen. För yrket verkar vara rätt skojj ändå. men som sagt så är det verkligen inte många som skulle orka med eller klara av att klättra och ens ge det en channs. Men ska iaf testa nu de här månaderna å se om man kan utvecklas =)
Tänker fortfarande aldrig ens tänka tanken att gå en civ.utbildning. MEn finns det nån som har andra tipps på bra utbildningar osv för att kunna klättra högre lite snabbare? om jag nu visas ha fallenhet för yrket,