Citat:
Ursprungligen postat av despot
Jag har använt toriska linser, hade lite astigmatiskt på mitt ena öga. Men nu kör jag på vanliga Air Optix-linser och det funkar bra

är nog bara för att jag hade så litet astigmatiskt fel...
Men jag kan inte komma ihåg att jag hade jobbigt att fokusera på nära håll med mina linser i början (har aldrig haft det f.ö)

Jag har inte problem med nära/långt bort, utan när det är saker med hög kontrast som tv:n osv. Det känns mycket bättre så fort jag kommer utomhus, men när jag är inomhus har jag problem. Känns också som om man har för mycket vätska i ögat, känns som om det är för vått liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleMan
Men med månads linser så kan man fixa det, alltså höger och vänster linser.
Jag har månadslinser.
Citat:
Ursprungligen postat av eldiablo
Varför ska man inte använda glasögon? Även om man ofta klarar sig utan t.ex. glasögon i de flesta fall så är det bra att använda dom efter som man inte anstränger ögonen lika mkt, vilket kan leda till trötthet.
Jag har förövrigt astigmatism (då får man toriska linser) och mina linser gled runt så mkt att jag inte kunde ha dom. Har du toriska linser måste dom sitta rätt, snurrar de runt så de blir de är roterade 90 grader fel ser du ännu sämre med dom än utan. Kör bara glasögon nu istället.
Trivs inte med glasögon, känner mig snyggare utan.
Jag ska ringa optikern imorgon och fråga lite. Har också återbesök på torsdag eftersom man ska ha det när man haft linserna nån vecka.