Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 11:05
  #1
Medlem
Mayors avatar
Hej jag har ett problem som jag väldigt gärna skulle vilja ha lite hjälp med.

Det är så att på sistone har det blivit nåt fel på min dator (vista).
Efter några timmars använade av datorn så kan jag helt plötsligt inte starta upp något nytt program, det händer helt enkelt inte ett piss.
Programmen som redan är öppna går dock att använda utan problem.
Det går IBLAND att genom "startknappen" trycka på starta om eller stäng av men ofta måste jag trycka på strömbrytaren om jag ska starta om.

det har även börjat komma upp ett knasigt felmeddelande

http://www.ladda-upp.com/bilder/14543/felmeddelande

jag antar att det blivit såhär efter att jag installerat någon uppdatering men jag minns inte riktigt vad jag har uppdaterat :/
Citera
2009-01-10, 11:24
  #2
Medlem
Elus avatar
Prova att göra en systemåterställning av datorn till en period innan du installerade uppdatering(arna)en.
Citera
2009-01-10, 11:27
  #3
Medlem
927s avatar
vilket program gäller detta felmeddelande?

du får inga felmeddelanden om du startar vanliga program, typ notepad, browser, mailprogram, winrar
Citera
2009-01-10, 12:26
  #4
Medlem
Mayors avatar
jag jag funderade på det där med systemåterställning men jag vet inte riktigt hur det funkar. jag antar att man hittar det någonstanns i kontrollpanelen, men vad, och hur mycket återställer det?

glömde o nämna att det var när jag avslutade firefox som meddelandet kom upp men ibland har det kommit upp när jag avslutar pbrush också.

tack så mycket för era svar !
Citera
2009-01-10, 12:39
  #5
Medlem
927s avatar
det står ju firefox i felmeddelandet.... men detta kan bero på om dessa program är "inlästa" i webbläsaren. dom ligger antagligen där som add-ons, fast det borde ju inte ge några problem
Citera
2009-01-10, 13:08
  #6
Medlem
927s avatar
har du det här programmet?
http://www.muvee.com/en/

testa inaktivera QuickTimeSource.dll i fx
Citera
2009-01-10, 19:57
  #7
Medlem
Mayors avatar
Systemåterställningen funkade klockrent. tack så mycket för er hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback