2010-02-15, 10:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tycker att Gant är gubbigt och jag är 40+. Min svärfar brukade bära mycket Gant, inköpt från en herrekipering i Nybro. Jag fick av dem en mörkblå skjorta som var alldeles för stor men som hade ett intressant fiskbensmönster. Den tappade färgen fort.
Citera
2010-02-15, 14:16
Medlem
Dom försöker ju att tvätta bort gubbstämpeln nu,

http://www.youtube.com/watch?v=wh89qju8iCM
Citera
2010-02-15, 15:15
Medlem
arnold2k5s avatar
Nja med lacrossereklamen försöker dom väl egentligen inte tvätta bort gubbstämpeln utan det är snarare så att Michael Bastians kollektion för Gant är inspirerad av Lacrosse.
Citera
2010-02-15, 16:23
Medlem
VaGKs avatar
Tycker verkligen inte att Gant är gubbigt, kanske för 5-10 år sedan men inte nu.
Deras senaste kollektioner har varit väldigt snygga och inget jag förknippar med gubbigt. Längtar till
deras vår/sommarkollektion kommer ut i butik!
Citera
2010-02-15, 18:54
Medlem
Vireks avatar
Inte för jag tycker Gant är gubbigt, men om man nu gör det och vill ha kläder mellan strikt business och fritid samtidigt som det är för -30, vad rekommenderar ni då? RL är inte ett alternativ med tanke på deras fula häst.
Citera
2010-02-27, 03:13
Medlem
Aerans avatar
Tycker verkligen inte Gant är gubbigt, Älskar deras pikér visst dom är kanske lite gubbiga men det är också upp till den som bär den att inte få det att se gubbigt ut!
Citera
2010-02-27, 06:13
Medlem
Schnyggves avatar
Jag gillar Gant, de har mycket fint men en del tråkigt åt det lite mer gubbiga hållet också. Dock så får jag ibland en obekväm känsla av att Gant försöker härma Ralph Lauren som jag älskar! Fast Ralph Lauren är ju lite lustigt på det viset att det finns saker de har som är riktigt tacky (typ logopikeér) samtidigt som det finns grejjer som är helt jävla fantastiska! Gant sneglar säkert lite på RL ibland, ingen tvekan om det, men Gant var faktiskt först! Det tror man inte...och det är roligt att de är i svensk ägo igen!
Citera
2010-02-28, 07:21
Medlem
Maareks avatar
Klassisk design, bra kvalitet... hur kan det gå fel?

Gillar du det, så kör på.

Själv äger jag en hel del Gant, Lyle & Scott och liknande. Är inte i närheten av 35.
Citera
2010-02-28, 07:51
Medlem
Roedoress avatar
Marlboro Classics måste väl ändå vara gubbmärket nr1?
Tror tom att dom har en undre åldergräns på 40år på att ens komma in i butiken.

Och när man besökt RL på NK i Sthlm så undrar man ju hur dom ens säljer ett enda plagg där. Polospelaren är ju nästan större än tröjorna ibland och färgexplosion ala grande. Gör ju ont att ens titta in i butiken.

GANT har iaf jävligt snygga kepsar.
Citera
2010-03-01, 22:34
Medlem
chillarmests avatar
Efter ett besök på Harrods så märkte jag att Gant definitivt inte är ett gubbmärke! Hittade ett par grymma skorts och en otroligt snygg skjorta! skjortan var dock, tyvärr, för dyr
Citera
2010-03-21, 22:01
Medlem
Vireks avatar
Nån som vet hur kvaliteten är på deras skjortor jämfört med t ex Eton?
Citera
2010-03-21, 23:00
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Nån som vet hur kvaliteten är på deras skjortor jämfört med t ex Eton?
Nu har jag bara ett par pikéer samt lamullströjor ifrån Gant men dom är riktigt bra kvalité. Fast och andra sidan känns det som att Etons kvalité på skjortor är ganska svårslagen inom just den prisklassen (~1-1200 kronor)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in