2009-01-09, 16:38
Medlem
Leijonas avatar
Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar.
När jag var i skolan idag tänkte jag kolla in aftonbladet.se under rasten men så fick jag en varning om popup fönster. jag klickade bara på krysset och sen laddade sidan sig inte. jag tänkte "jaha, nu dog väl internet" men alla andra sidor funkade ju.

försökte nu igen men aftonbladet.se vägrar ladda upp sig, det står bara klar nere i hörnet liksom.

jag har försökt kolla i verktygspanelen och se om jag blockerat sidan på nått vis, men jag hittar inget.

kör med windows vista och mozilla firefox som webbläsare.

Någon som vet vad som är felet?
Citera
2009-01-09, 16:40
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar.
När jag var i skolan idag tänkte jag kolla in aftonbladet.se under rasten men så fick jag en varning om popup fönster. jag klickade bara på krysset och sen laddade sidan sig inte. jag tänkte "jaha, nu dog väl internet" men alla andra sidor funkade ju.

försökte nu igen men aftonbladet.se vägrar ladda upp sig, det står bara klar nere i hörnet liksom.

jag har försökt kolla i verktygspanelen och se om jag blockerat sidan på nått vis, men jag hittar inget.

kör med windows vista och mozilla firefox som webbläsare.

Någon som vet vad som är felet?

Pröva att använda IE istället och se om det funkar då!
Citera
2009-01-09, 16:43
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Pröva att använda IE istället och se om det funkar då!

ja det gör det, men jag gillar firefox. ska ju inte behöva byta webbläsare bara för att läsa aftonbladet.se
Citera
2009-01-09, 17:04
Medlem
Pratbubblans avatar
Kan det vara någon flashplayer som fuckar upp det hela? Använder du någon flashblockare t ex Flashblock. Om inte, testa att lägga till och se hur det blir. Har du FF inställt att blocka popup?
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-01-09 kl. 17:11.
Citera
2009-01-09, 17:11
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Kan det vara någon flashplayer som fuckar upp det hela? Använder du någon flashblockare t ex Flashblock. Om inte -testa att lägga till och se hur det blir. Har du FF inställt att blocka popup?

nej jag använder ingenting sånt, därför jag tycker det är så knepigt att den slutade fungera
Citera
2009-01-09, 17:18
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
nej jag använder ingenting sånt, därför jag tycker det är så knepigt att den slutade fungera

Om du ställer in att blocka popup så slipper du att popupfönstret kommer. Testa att ställa in FF under Verktyg - Inställningar - Innehåll - bocka för Blockera popupfönster.

Aftonbladet brukar vara tungt att ladda pga flashreklanm. Då kan en flashblockare vara en stor hjälp. Så ta och laddar ner Flashblock. Kolla om det kan hjälpa.

Använder du senaste versionen av FF?
Citera
2009-01-09, 17:22
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Om du ställer in att blocka popup så slipper du att popupfönstret kommer. Testa att ställa in FF under Verktyg - Inställningar - Innehåll - bocka för Blockera popupfönster.

Aftonbladet brukar vara tungt att ladda pga flashreklanm. Då kan en flashblockare vara en stor hjälp. Så ta och laddar ner Flashblock. Kolla om det kan hjälpa.

Använder du senaste versionen av FF?

hade tydligen dessa inställningar i FF, och jag laddade ner senaste versionen av FF, men samma sak fortfarande. det har ju aldrig krånglat förut! jag fattar ingenting :/

kan tillägga att det spelar ingen roll om det är aftonbladets startsida eller något bokmärke jag sparat, inga sidor funkar som kommer från aftonbladet
Citera
2009-01-09, 17:25
Medlem
Pratbubblans avatar
Ta och berätta ditt problem i den stora FF-tråden så kanske någon där kan hjälpa dig.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=228294
Citera
2009-01-09, 18:16
Medlem
927s avatar
kan man inte rensa det som är blockat? eller välja bort popup blockering, då borde det väl funka

jag har en separat popup blockare och ibland kan ett popup fönster tex heta samma/delvis som sidan man är på, typ spray reklam. blockar jag den då så kan jag inte få upp spray.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in