2009-01-09, 16:38
Medlem
Leijonas avatar
Vet inte om detta r rtt forum, men jag testar.
Nr jag var i skolan idag tnkte jag kolla in aftonbladet.se under rasten men s fick jag en varning om popup fnster. jag klickade bara p krysset och sen laddade sidan sig inte. jag tnkte "jaha, nu dog vl internet" men alla andra sidor funkade ju.

frskte nu igen men aftonbladet.se vgrar ladda upp sig, det str bara klar nere i hrnet liksom.

jag har frskt kolla i verktygspanelen och se om jag blockerat sidan p ntt vis, men jag hittar inget.

kr med windows vista och mozilla firefox som webblsare.

Ngon som vet vad som r felet?
Citera
2009-01-09, 16:40
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Vet inte om detta r rtt forum, men jag testar.
Nr jag var i skolan idag tnkte jag kolla in aftonbladet.se under rasten men s fick jag en varning om popup fnster. jag klickade bara p krysset och sen laddade sidan sig inte. jag tnkte "jaha, nu dog vl internet" men alla andra sidor funkade ju.

frskte nu igen men aftonbladet.se vgrar ladda upp sig, det str bara klar nere i hrnet liksom.

jag har frskt kolla i verktygspanelen och se om jag blockerat sidan p ntt vis, men jag hittar inget.

kr med windows vista och mozilla firefox som webblsare.

Ngon som vet vad som r felet?

Prva att anvnda IE istllet och se om det funkar d!
Citera
2009-01-09, 16:43
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Prva att anvnda IE istllet och se om det funkar d!

ja det gr det, men jag gillar firefox. ska ju inte behva byta webblsare bara fr att lsa aftonbladet.se
Citera
2009-01-09, 17:04
Medlem
Pratbubblans avatar
Kan det vara ngon flashplayer som fuckar upp det hela? Anvnder du ngon flashblockare t ex Flashblock. Om inte, testa att lgga till och se hur det blir. Har du FF instllt att blocka popup?
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-01-09 kl. 17:11.
Citera
2009-01-09, 17:11
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Kan det vara ngon flashplayer som fuckar upp det hela? Anvnder du ngon flashblockare t ex Flashblock. Om inte -testa att lgga till och se hur det blir. Har du FF instllt att blocka popup?

nej jag anvnder ingenting snt, drfr jag tycker det r s knepigt att den slutade fungera
Citera
2009-01-09, 17:18
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
nej jag anvnder ingenting snt, drfr jag tycker det r s knepigt att den slutade fungera

Om du stller in att blocka popup s slipper du att popupfnstret kommer. Testa att stlla in FF under Verktyg - Instllningar - Innehll - bocka fr Blockera popupfnster.

Aftonbladet brukar vara tungt att ladda pga flashreklanm. D kan en flashblockare vara en stor hjlp. S ta och laddar ner Flashblock. Kolla om det kan hjlpa.

Anvnder du senaste versionen av FF?
Citera
2009-01-09, 17:22
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Om du stller in att blocka popup s slipper du att popupfnstret kommer. Testa att stlla in FF under Verktyg - Instllningar - Innehll - bocka fr Blockera popupfnster.

Aftonbladet brukar vara tungt att ladda pga flashreklanm. D kan en flashblockare vara en stor hjlp. S ta och laddar ner Flashblock. Kolla om det kan hjlpa.

Anvnder du senaste versionen av FF?

hade tydligen dessa instllningar i FF, och jag laddade ner senaste versionen av FF, men samma sak fortfarande. det har ju aldrig krnglat frut! jag fattar ingenting :/

kan tillgga att det spelar ingen roll om det r aftonbladets startsida eller ngot bokmrke jag sparat, inga sidor funkar som kommer frn aftonbladet
Citera
2009-01-09, 17:25
Medlem
Pratbubblans avatar
Ta och bertta ditt problem i den stora FF-trden s kanske ngon dr kan hjlpa dig.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=228294
Citera
2009-01-09, 18:16
Medlem
927s avatar
kan man inte rensa det som r blockat? eller vlja bort popup blockering, d borde det vl funka

jag har en separat popup blockare och ibland kan ett popup fnster tex heta samma/delvis som sidan man r p, typ spray reklam. blockar jag den d s kan jag inte f upp spray.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in