2009-01-09, 15:55
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Jag har, tror jag, bestämt mig för att aldrig mer installera tweakprogram eller registercleaners på mitt windows.

Det slutar alltid med att något väsentligt pajar och man för formatera.
Men trots allt så undrar jag om ni kan gå god för något som skulle få windows att fungera bättre?
Jag kör just nu TinyXP och det käns faktiskt bra, samt jag undviker att installera program.

Jag laddar ner "portable" program som inte installerar sig och sprider en massa registernycklar, finns till de flesta kända.

Inte heller antivirus eller brandvägg har jag, routern får räcka.

Typ Nero brännare lägger till över 2000 registernycklar, inte tala om Photoshop.
Samt de stökar upp hela system32-mappen.

Är det inte så att alla dessa förbättringsprogram som tvättar registret och ändrar och har sig är malware, dvs förstör mer än de gör bra?
Citera
2009-01-09, 16:08
Medlem
Andreasvbs avatar
CCleaner är faktiskt rätt bra, tar inte bort för mycket om man inte vill, man kan ställa in lite mer avancerade saker att ta bort, som hotfix uninstallers, men man bör inte välja den.

Sedan finns det portabla versioner av större program, t.ex. Photoshop, bara man letar lite.

Nero var det länge sedan man använde, ImgBurn fungerar minst lika bra, om man inte skall hålla på att bränna lite mer avancerat.
Citera
2009-01-09, 16:23
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Man vill ju försöka behålla "speedet" man får efter en nyinstallation efter en formatering.

Portabla program skulle jag vilja propagera för till alla.
De kan man lägga till eller ta bort utan att själva Windows påverkas.

Om man vill ha ett program "warez" eller kanske freeware så kan kan lägga till "portable" vid sökningen, för att hitta ett.
Då så behåller man sitt windows snabbt som vid en nyinstallaion för evigt.

Folk har dille på att ladda ner och installera allt som de kommer över, tyvärr
Citera
2009-01-10, 00:13
Medlem
Pee-ka-boos avatar
Om du inte gillar antivirus och brandväggar så kanske det här kan vara nåt:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Har provat det själv i några månader och inte märkt av nåt strul än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in