Sorry om jag postade i fel forum.
Jag har haft problem med min dator skitlänge.
Det började med att datorns CD-luckor slutade fungera, de kan inte läsa skivor och åker in och ut av sig själva.
Nu hänger sig datorn i stort sett varenda gång jag använt firefox mer än 5 minuter och jag kan inte gå in på vissa sidor utan att datorn hänger sig.
Nu senaste tiden har datorn börjat bluescreena. Oftast blinkar den bara till utan att jag hinner läsa vad det står. Nu senast stog det något om att "windows stängdes av för att skydda datorn mot ett allvarligt fel" och att jag skulle "prova byta grafikkort".
Imorse stängde datorn av sig själv utan att jag ens hade hunnit starta några program. Sedan reagerade den inte över huvud taget när jag försökte starta den. Inte ett skit hände när jag tryckte på knappen.
Dessutom är C nästan fullt och jag har ingen aning om vad som tar upp all plats. Har ingenting på den hårddisken förutom Windows typ.
Vad fan är felet?

Skitdatorn köpte jag av en kompis så jag har ingen aning om var jag ska få den lagad eller ens vad det är för dator. Helst vill jag ju försöka fixa det hela själv. Jag kan väldigt lite om datorer så försök beskriva saker å ting som om ni pratade med en 7åring, tack.