2009-01-09, 20:19
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
nu är det ju uppenbart att polisen anser sig ha rätten att attacker vem fan som helst i sin jakt på lag brytare,, detta ger ju en del problem när man från en polis kår med en dålig mental förmåga, ger sig på allt och alla, detta är ju en forsättning av den ide man har om trafik övervakning där man slentrianmässigt testar att för fylla, men nu är det nya att vem som helst kan misshandlas och avtvingas ett piss prov,,

Vad är det farliga i att lämna ett pissprov?
Citera
2009-01-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Vad är det farliga i att lämna ett pissprov?

det farliga är inte att lämna prover utan det om kring den tid som dessa uniformsbögar stjäl av en samt den misshandel och dom anklagelser som följer med dom, att fastna i en fylletest tar längre tid än själva resan, det intressanta i detta fallet var ju att polisen anser sig ha rätten att krascha en konsär med bettalande gäster, det inte för att man miisstänker något utan mera för att visa sin makt l
Citera
2009-01-10, 06:55
Medlem
Soeders avatar
Fruktansvärt att polisens prioritet ska vara kolasnortande kändisar och haschrökande ungdomar. Men jag blev positivit överraskad att polisen valde grammisgalan, det visar att alla är lika inför lagen.
Citera
2009-01-10, 08:38
Jag tycker inte att polisen ska lägga sig i några evenemang överhuvudtaget. Vare sig det är kriminella aktiviteter eller inte. Snutar är totalt värdelösa, förvränger sanningen och anger fel uppgifter i rapporter och liknande.

Det förvånar mig att folk vill bli snut egentligen. När de väl har blivit snut är hela personligheten förändrad, då är det tal om paragrafrytteri hit och dit, ingenting för överträdas för då kommer farbror blå. Sen avskyr jag handläggare och jurister också, det är samma patrask alltihopa, förutom Silbersky och några andra utan moral.

man ska inte lita på något system för de har alla brister.
Citera
2009-01-10, 15:42
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
nu är det ju uppenbart att polisen anser sig ha rätten att attacker vem fan som helst i sin jakt på lag brytare,, detta ger ju en del problem när man från en polis kår med en dålig mental förmåga, ger sig på allt och alla, detta är ju en forsättning av den ide man har om trafik övervakning där man slentrianmässigt testar att för fylla, men nu är det nya att vem som helst kan misshandlas och avtvingas ett piss prov,,

Så du tycker man borde legalisera rattfylla och alla droger eller? Vad skulle det vara bra för? Misshandlen uppstår nog snarast när du börjar slåss för du vet att det finns droger i ditt pissprov.
Citera
2009-01-10, 15:43
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag tycker inte att polisen ska lägga sig i några evenemang överhuvudtaget. Vare sig det är kriminella aktiviteter eller inte. Snutar är totalt värdelösa, förvränger sanningen och anger fel uppgifter i rapporter och liknande.

Det förvånar mig att folk vill bli snut egentligen. När de väl har blivit snut är hela personligheten förändrad, då är det tal om paragrafrytteri hit och dit, ingenting för överträdas för då kommer farbror blå. Sen avskyr jag handläggare och jurister också, det är samma patrask alltihopa, förutom Silbersky och några andra utan moral.

man ska inte lita på något system för de har alla brister.

Jag tror du är en av bristerna i vårt system...
Citera
2009-01-10, 15:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Helt rätt av polisen att slå till på grammisgalan, varför ska kända personer vara ett undantag?
Citera
2009-01-10, 17:59
Medlem
Svejks avatar
Citat:
det farliga är inte att lämna prover utan det om kring den tid som dessa uniformsbögar stjäl av en samt den misshandel och dom anklagelser som följer med dom, att fastna i en fylletest tar längre tid än själva resan, det intressanta i detta fallet var ju att polisen anser sig ha rätten att krascha en konsär med bettalande gäster, det inte för att man miisstänker något utan mera för att visa sin makt l
Polisen har nog inte gått in på grammisgalan och helt slumpmässigt valt en kille till test bara för att spänna musklerna.

Det är väl ganska troligt att man testar personer efter tips eller spaning.
För övrigt så testades han nog inte bara, man sökte nog även efter droger. Så kletrup(eller vad han heter och vem han nu är) har nog säkerligen inte sett det sista av herr Polis ännu.
Citera
2009-01-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Så du tycker man borde legalisera rattfylla och alla droger eller? Vad skulle det vara bra för? Misshandlen uppstår nog snarast när du börjar slåss för du vet att det finns droger i ditt pissprov.
det har ja aldrig påstått det ja vänder mig i mot är att man lägger ned man timmar på något som i sig inte är ett problem, dessutom är så gott som samtliga rattfyllon reda kända den senaste mästare hade torskat 49 gånger innan han brann upp i sin husvagn,
för övrigt så läste ja en artikel i tidningen om ett par pundare i en pundarbil där någon observerat injektioner och ringt polisen vad gör polisen då jo man kommer och beslagtar kanylerna ?
pundarna får liksom åka i sin pundarbil höga som hus ,,
dessa fakta gör att man undrar vad en egentliga meningen med att förstöra en tillställning för betalande kunder och artister ,,
och faktum är att när någon hoppar på en och ställer krav på en som det inte finns någon orsak att följa med det enda skälet till det är att annars får du spö och det är väl det som är det roliga för polisen att misshandla folk
du kan ju som ex kolla hur många av dom piss prov som avtvingats folk har varit positiva, jo det är faktiskt sämre träff här med dessa piss prov men det är så att man förgriper sig på unga personer så man förväntar sig att det skall gå bra
Citera
2009-01-11, 01:25
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Polisens slog till med drogtest av artister och gäster på grammisgalan som säkert alla hört/läst.

Vad säger ni? Rätt eller fel? Var polisen taskiga som störde ett sådant glatt event?

Det verkar ju som både TV4, IFPI och artisterna är rätt missnöjda.
jag tycker att det är bra att dom håller efter knarkarna..
Citera
2009-01-11, 11:22
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
det har ja aldrig påstått det ja vänder mig i mot är att man lägger ned man timmar på något som i sig inte är ett problem, dessutom är så gott som samtliga rattfyllon reda kända den senaste mästare hade torskat 49 gånger innan han brann upp i sin husvagn,
för övrigt så läste ja en artikel i tidningen om ett par pundare i en pundarbil där någon observerat injektioner och ringt polisen vad gör polisen då jo man kommer och beslagtar kanylerna ?
pundarna får liksom åka i sin pundarbil höga som hus ,,
dessa fakta gör att man undrar vad en egentliga meningen med att förstöra en tillställning för betalande kunder och artister ,,
och faktum är att när någon hoppar på en och ställer krav på en som det inte finns någon orsak att följa med det enda skälet till det är att annars får du spö och det är väl det som är det roliga för polisen att misshandla folk
du kan ju som ex kolla hur många av dom piss prov som avtvingats folk har varit positiva, jo det är faktiskt sämre träff här med dessa piss prov men det är så att man förgriper sig på unga personer så man förväntar sig att det skall gå bra

Du vill ju att man inte ska blåsa folk mer. Hur får vi då fast rattfyllorna? Alla rattfyllor är långt ifrån kända. Varje dygn i Malmö får polisen träff i en blåsning. Det går alltså inte en dag utan att en rattfylla upptäcks. Hur många upptäcks inte då?

Polisens insats förstörde knappast Grammisgalan. Varför skulle en betalande kund vara ett undantag. Då kan jag gå in på en bio och snorta för fullt då eller? Polisen kan väl vara snälla och vänta tills filmen är slut.

Hade polisen stoppat galan och krävt alla på pisseprov hade jag förstått missnöjet. Nu tog de utvalada åt sidan. Helt rätt.
Citera
2009-01-11, 11:28
Medlem
Soeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
jag tycker att det är bra att dom håller efter knarkarna..

Vad är det som är bra med att lägga prioritet på brott utan offer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in