Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-08, 23:13
Medlem
Lyckades köra en kniv rakt igenom handen för ca 4månader sedan. Skulle dela på 2hamburgade så slant jag lite lätt Åkte in till akuten och sydde 5stygn i handen samt 2 på ovansidan. Jag fick sedan åka in till handspeciallist 2veckor senare där dom konstaterade att jag hade tappat "finkänseln" i lillfingret samt "nersidan" av handen.

Nu 4månader senare har det fortfarande inte blivit bättre. Om jag känner på ett material med lillfingret så känner jag inte skillnad på om det skulle vara sandpapper eller silke. Om det inte blir någon skillnad fram tills tiden när jag ska prata med försäkringsbolaget finns det någon chans att man får någon krona?

Kan man få något för ärret också? Det är ca 3cm i handen och ca 2cm på ovansidan. Ärrent på ovansidan sitter mellan ovansidan samt "nersidan"

Jag har östgöta brandstodsbolag omdet skulle spela någon roll.
Citera
2009-01-09, 07:31
Medlem
Nennenes avatar
Dom flesta försäkringsbolag har en 2årsgräns för ersättningar.
Ring ditt bolag o kolla!
Citera
2009-01-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Dom flesta försäkringsbolag har en 2årsgräns för ersättningar.
Ring ditt bolag o kolla!
Det är 1år på själva nervskadan eller allmänt sådant som inte har fixat sig.
2år på ärret. Men det jag funderar över är om jag kommer få några pengar för själva nervskadan och isåfall ungefär hur mycket? När jag var in till speciallisten så fick jag hans kort och han sa att jag skulle kontakta honom om de inte vart bra efter ett år så skulle han skriva ett intyg och skicka till f-bolaget
Citera
2009-01-09, 11:04
Medlem
Nennenes avatar
På Folksam o Skandia så har svaret alltid blivit "minst 2 år".
Säkert olika på olika bolag.
Vilket bolag har du?
Citera
2009-01-09, 11:12
Medlem
Nennenes avatar
Hoppsan!!!! Satt visst o sov!
Såg nu vilken bank du har!!!
Citera
2009-01-09, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snowman89
Lyckades köra en kniv rakt igenom handen för ca 4månader sedan. Skulle dela på 2hamburgade så slant jag lite lätt Åkte in till akuten och sydde 5stygn i handen samt 2 på ovansidan. Jag fick sedan åka in till handspeciallist 2veckor senare där dom konstaterade att jag hade tappat "finkänseln" i lillfingret samt "nersidan" av handen.

Nu 4månader senare har det fortfarande inte blivit bättre. Om jag känner på ett material med lillfingret så känner jag inte skillnad på om det skulle vara sandpapper eller silke. Om det inte blir någon skillnad fram tills tiden när jag ska prata med försäkringsbolaget finns det någon chans att man får någon krona?

Kan man få något för ärret också? Det är ca 3cm i handen och ca 2cm på ovansidan. Ärrent på ovansidan sitter mellan ovansidan samt "nersidan"

Jag har östgöta brandstodsbolag omdet skulle spela någon roll.

Jag fick ett jävligt ugly ärr på handleden efter ett benbrott (se min tråd kanske fem snäpp nedanför denna), och fick 14000 för detta. Så nog fan borde du få för ärret. Kolla även nämnd tråd för en jävligt bra lista över ungefär hur många procent permanenta skador räknas. T ex en amputerad tumme är 25% invaliditet, men just för din skada får du nog kolla själv

Lycka till och keep us posted!
Jag har fått blodad tand för försäkringsgrejer nu, och detta forum har blivit mitt andra hem verkar det som ;D
Citera
2009-01-09, 12:01
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambonaut
Jag fick ett jävligt ugly ärr på handleden efter ett benbrott (se min tråd kanske fem snäpp nedanför denna), och fick 14000 för detta. Så nog fan borde du få för ärret. Kolla även nämnd tråd för en jävligt bra lista över ungefär hur många procent permanenta skador räknas. T ex en amputerad tumme är 25% invaliditet, men just för din skada får du nog kolla själv

Lycka till och keep us posted!
Jag har fått blodad tand för försäkringsgrejer nu, och detta forum har blivit mitt andra hem verkar det som ;D

Snart är du proffs på detta Rambonaut
Citera
2009-01-09, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Snart är du proffs på detta Rambonaut

Hehe, kanske borde satsa på en karriär inom försäkringsbedrägeri hos polisen

Eller joina andra sidan och tjäna multum! Whiplash, here I come!
Citera
2009-01-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambonaut
Hehe, kanske borde satsa på en karriär inom försäkringsbedrägeri hos polisen

Eller joina andra sidan och tjäna multum! Whiplash, here I come!
Kanske skulle vara nått:P Har kollat din tråd också

Kom på en sak. Jag har en hemförsäkring med olycksdelen som jag har anmält det till men i helgen kom jag på att jag även har en separat försäkring på mig själv via ett annat försäkringsbolag. Kan jag då anmäla det till båda samt kommer jag få ersättning av båda bolagen om jag får någon eller är det bara från ett bolag?
Citera
2009-01-12, 20:01
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowman89
Kanske skulle vara nått:P Har kollat din tråd också

Kom på en sak. Jag har en hemförsäkring med olycksdelen som jag har anmält det till men i helgen kom jag på att jag även har en separat försäkring på mig själv via ett annat försäkringsbolag. Kan jag då anmäla det till båda samt kommer jag få ersättning av båda bolagen om jag får någon eller är det bara från ett bolag?

Invaliditetsersättning kan du få från flera bolag.
Tror att det är så även för ärr m.m (någon som vet säkert?)
Utgifter för läkarbesök m.m ersätts endast från ett bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in