Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-27, 21:56
Medlem
Tja allihop

Under rubriken religion återfinns 3 religioner, tja i varje fall 2 världsreligioner. Har svårt att tänka mig att Satanism går under samma begrepp som de två övriga.

Jag tycker det vore bra och demokratiskt om alla fem världs religionerna kunde vara representerade under samma tak. Tänker då på Kristendom, Judendom, Islam, Hinduim samt Buddism. Vad säger ni andra om det?

Mvh
Citera
2003-08-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizta.
Tja allihop

Under rubriken religion återfinns 3 religioner, tja i varje fall 2 världsreligioner. Har svårt att tänka mig att Satanism går under samma begrepp som de två övriga.

Jag tycker det vore bra och demokratiskt om alla fem världs religionerna kunde vara representerade under samma tak. Tänker då på Kristendom, Judendom, Islam, Hinduim samt Buddism. Vad säger ni andra om det?

Mvh

Mitt intryck är att om det finns ett behov av ett specifikt forum som folk gärna diskuterar och som gör sig bäst i en egen avdelning, så görs det ett sådant. Jag tror inte att det baseras på vad som är 'bra och demokratiskt' för då skulle man i slutändan skapa forum för ALLT möjligt. Det finns ett forum för 'religion' redan?

-Laura
Citera
2003-08-27, 22:10
Medlem
Låt mig omformulera frågan.... Finns det något behov av att representera alla fem världsreligioner under Religion?
Citera
2003-08-27, 23:07
Medlem
jenas avatar
Det finns åt helvete för många religioner i värden, förbjud dessa!!

//fredsmäklaren
Citera
2003-08-27, 23:51
Medlem
Tror inte det finns något behov av ett forum för varje stor religion, då aktiviteten på de som finns är ganska okey. Om man vill vara mer demokratisk kanske man kan ändra dem. Ett förslag kan möjligen vara:
-Ett forum för judendom, kristendom och islam
-Ett forum för hinduism, budism och shikism
-Ett forum för satanism
-Ett forum för new age
-Ett forum för övrig religions disskution
Citera
2003-08-28, 00:00
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grifter
Tror inte det finns något behov av ett forum för varje stor religion, då aktiviteten på de som finns är ganska okey. Om man vill vara mer demokratisk kanske man kan ändra dem. Ett förslag kan möjligen vara:
-Ett forum för judendom, kristendom och islam
-Ett forum för hinduism, budism och shikism
-Ett forum för satanism
-Ett forum för new age
-Ett forum för övrig religions disskution

Kalla skiten för träsket!!
Citera
2003-08-28, 01:22
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizta.
Tja allihop

Mvh

Vi hade tidigare forum för samtliga dessa religioner, men då aktiviteten på judendom, hinduism och buddhism var så liten, plockades de bort när vi startade phpBB-versionen. (Flashback Forum version 2.0).

Personligen tycker jag det är tråkigt, och finns det intresse så är jag positiv till att starta dessa forum igen. Dock först efter jag sett ämnena diskuteras under "religion" (där alla "övriga" religioner kan diskuteras).

admin
Citera
2003-08-28, 01:26
Bannlyst
Hinduer, buddhister och judar på Flashback får gärna övergå till att dyrka mig istället här. Jag kan fylla er dag med ljus och glädje. Plus att jag är jävligt trevlig också. ...och ödmjuk.
Citera
2003-08-28, 12:12
Medlem
Tackar för ditt svar admin

Så da kan tänka dig att öppna flera trådar om intresset visar sig. Får la va lite aktiv under gruppen religion och se om folk visar intresse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in