2009-01-08, 20:53
Medlem
Har ett problem s vnder mig terigen till flashbacks expertis. Det r s att fr en mnad sen kpte jag en dator med moderkortet MSI p45 Neo med inbyggd firewire. men nu nr jag ska anvnda firewiren hnder ingenting, ingen kontakt ens. Vad kan problemet vara?
Citera
2009-01-08, 21:53
Medlem
hehe mste vara det men exakt samma sak hnde mig fr 2 r sedan fast med lite annan hrdvara och felet var rtt enkelt komplett.se hade helt enkelt glmmt stta i strmsladden p modekortet

s med andra ord..kan du ppna och kolla om den sitter i men andra sidan s kanske inte garantin gller sen
Citera
2009-01-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
hehe mste vara det men exakt samma sak hnde mig fr 2 r sedan fast med lite annan hrdvara och felet var rtt enkelt komplett.se hade helt enkelt glmmt stta i strmsladden p modekortet

s med andra ord..kan du ppna och kolla om den sitter i men andra sidan s kanske inte garantin gller sen

Det kanske r det ocks att jag kpte den frn just komplett d!, om ja inte minns fel s gller garantin ven om man ppnar burken p deras datorer... r inte s haj p att bygga datorer och s men vart ska ja stoppa sladden om ja ser en ls sladd frn firewire modulen?

EDIT: Har ppnat den nu och frn enheten( som ocks har 2 USB portar) gr det en sladd till ett uttag med 5 andra uttag bredvid, och en sladd kopplad upp mot dr hrdiskarna och CD-romen sitter.. r det kopplat rtt ?
Senast redigerad av thatrademarc 2009-01-09 kl. 00:16.
Citera
2009-01-09, 00:31
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Hittar du inget s anslut sladden bakp datorn, komplett kan inte ha sabbat moderkortet t dig.
Citera
2009-01-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Hittar du inget s anslut sladden bakp datorn, komplett kan inte ha sabbat moderkortet t dig.

ass har bara en firewire utgng, o den sitter i frontpanelen
Citera
2009-01-09, 16:40
Medlem
kom igen ngon mste veta ngot!
Citera
2009-01-09, 18:25
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatrademarc
ass har bara en firewire utgng, o den sitter i frontpanelen

det r ju inte mjligt... iee1394 skall finnas p moderkortet fr att det verhuvudtaget skall kunna omdirigeras till frontpanelen. frontpanelen r i sjlva verket en breakout box (typ som frlngningssladd), om du nu har ppnat chassit s kan du ju lika grna kolla anslutningarna p baksidan(insidan) av boxen. r ngot anslutet till iee1394 verhuvudtaget, om inte s har du ditt svar dr.

Kolla en gng till p baksidan, firewire eller iee1394 som det heter i windows pminner vldigt mycket om usb kontakten. den r ngon milimeter bredare bara och har ett ngot avrundat hrn. Kolla om du hittar iee1394 i enhetshanteraren. I vrsta fall s saknar du firewire men de anvnde samma breakout box p alla datorerna.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2009-01-09 kl. 18:30.
Citera
2009-01-09, 18:30
Medlem
allts ppna datorn och kolla den sladden som gr frn din frontpanelsport iee1394 r den inkopplad?? fr det var inte min och den skall sitta p ditt mo-kort gissar p lngt bak och lngt ner
Citera
2009-01-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
allts ppna datorn och kolla den sladden som gr frn din frontpanelsport iee1394 r den inkopplad?? fr det var inte min och den skall sitta p ditt mo-kort gissar p lngt bak och lngt ner

pnnade datorn o hoppas att ett litet kort kan hjlpa. shr ser de ut lngt bak o lngt ner, kan tillggas att usb portarna p panelen funkar bra endast firewire som krnglar ass.

Lnken:
http://www.speedyshare.com/649704911.html

Den som har svar p detta r hjlte.. mste verkligen ha firewiren ass
Senast redigerad av thatrademarc 2009-01-09 kl. 19:39.
Citera
2009-01-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
det r ju inte mjligt... iee1394 skall finnas p moderkortet fr att det verhuvudtaget skall kunna omdirigeras till frontpanelen. frontpanelen r i sjlva verket en breakout box (typ som frlngningssladd), om du nu har ppnat chassit s kan du ju lika grna kolla anslutningarna p baksidan(insidan) av boxen. r ngot anslutet till iee1394 verhuvudtaget, om inte s har du ditt svar dr.

Kolla en gng till p baksidan, firewire eller iee1394 som det heter i windows pminner vldigt mycket om usb kontakten. den r ngon milimeter bredare bara och har ett ngot avrundat hrn. Kolla om du hittar iee1394 i enhetshanteraren. I vrsta fall s saknar du firewire men de anvnde samma breakout box p alla datorerna.

jag hittar inte iee1394 i enhetshanteraren, betyder det att den inte r inkopplad?, ska tillga att p bilden dr sladden r kopplad lngst ner i hrnet gr den en extra sladd frn den kontakten som man kan se p bilden och den r inte kopplad ngonstans. kan det vara den tro ?
Citera
2009-01-10, 00:21
Medlem
Nn ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här