2009-01-08, 18:19
Medlem
Tjena

Jag behöver hjälp med en sak jag ladda hem en drivrutin, sen skulle jag ta bort den men det gick inte så jag starta datorn i felsäkert läge genom msconfig..

men nu är det bara så att det är skolans dator så jag är inte administratör på datorn så kommer inte in i felsäkert läge, för dom har lösenord på dom rättigheterna eller vad man ska kalla det

så min fråga är kan man på nått sätt ändra så den inte startar i felsäkert läge i bios eller på nått annat viss

Jag har Ubuntu istallerat på datorn med om man skulle kunna använda det för att ta bort msconfig
Citera
2009-01-08, 18:39
Medlem
kanulas avatar
Enklaste är väl att låta drivrutinen vara kvar? Lider du så mycket av den?

Hajar inte riktigt vad du menar, men har du ställt in bruken på att alltid starta i felsäkert läge? Tryck F8 efter att bios gjort sin POST, då får du välja hur datorn ska startas.
Citera
2009-01-08, 18:44
Medlem
jaa alltså jag tryckte så den skulle starta i safeboot/mode eller något sånt så nu startar den alltid i felsäkert läge,
men alltså skolan har blockat så jag kommer inte in i felsäkert läge kommer bara till inloggningen och har testat flera lösenord och användarnamn...
så kommer inte längre än så men läste att man kan göra något i ubuntu med, men har inte skivan jag har ubuntu redan installerat
Citera
2009-01-08, 18:54
Medlem
w580is avatar
Ifall du inte kan välja vanligt läge från F8 testa tvång stänga av datorn precis när Windows börjar laddas, och sätt på den igen, då brukar det komma upp ifall man vill starta i vanligt läge.
Citera
2009-01-08, 19:18
Medlem
LÖSTE DET!!!!!!

Fixa boot.ini i Ubuntu

MEN TACK SÅ MYCKET FÖR ER HJÄLP
Senast redigerad av XetioN 2009-01-08 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in