2009-01-08, 14:30
Medlem
Skabbens avatar
Hej. jag har ett litet problem med Firefox. Jag surfar runt ett tag och efter ca 20 min brjar programmet "lagga" typ. Det tar jttelngt tid att ladda en sida och byta mellan flikar. Samt om jag youtubear s hackar filmerna. Det konstiga r dock om man startar ett till firefox fnster och lter det ligga ver det andra firefox fnstret s flyter det p som vanligt och youtubevideor (samt andra videofilmer p ntet) blir som vanligt igen och sidor laddar som vanligt!

Vad nda in i gldheta kan detta bero p? Jag testade ska igenom min C: disk med Anti-Malware och den hittade lite trojaner och annat som jag tog bort men det hjlper inte.

En annan konstig grej r varje gng jag startar windows s ligger det kvar en permanent "fnsterskugga" p skrivbordet som jag undrar vadfan det kan vara.

Shr ser den ut: http://img145.imageshack.us/img145/6881/skugganrl9.jpg

Ngon som har en susning?
Citera
2009-01-08, 14:54
Medlem
Spejnars avatar
Vilken version av Fx? 2 eller 3? De hanterar nya flikar olika och pverkar drfr datorn olika prestandamssigt.

Ta och dra en scan med Malwarebytes' anti-malware och se ifall den hittar ngot.
Citera
2009-01-08, 15:03
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Vilken version av Fx? 2 eller 3? De hanterar nya flikar olika och pverkar drfr datorn olika prestandamssigt.

Ta och dra en scan med Malwarebytes' anti-malware och se ifall den hittar ngot.

Det r Firefox v. 3.0.5. Jag har redan scannat med Malwarebytes' anti-malware och tagit bort det den hittade men det hjlpte inte. Eller menar du att jag skall gna igenom loggen?
Citera
2009-01-09, 11:27
Medlem
Skabbens avatar
bump
Citera
2009-01-09, 12:49
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
bump

Testa Firetune.
Srskilt optimeringen av minnesanvndningen & se ifall det blir bttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in