Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-08, 14:30
  #1
Medlem
Skabbens avatar
Hej. jag har ett litet problem med Firefox. Jag surfar runt ett tag och efter ca 20 min börjar programmet "lagga" typ. Det tar jättelångt tid att ladda en sida och byta mellan flikar. Samt om jag youtubear så hackar filmerna. Det konstiga är dock om man startar ett till firefox fönster och låter det ligga över det andra firefox fönstret så flyter det på som vanligt och youtubevideor (samt andra videofilmer på nätet) blir som vanligt igen och sidor laddar som vanligt!

Vad ända in i glödheta kan detta bero på? Jag testade söka igenom min C: disk med Anti-Malware och den hittade lite trojaner och annat som jag tog bort men det hjälper inte.

En annan konstig grej är varje gång jag startar windows så ligger det kvar en permanent "fönsterskugga" på skrivbordet som jag undrar vadfan det kan vara.

Såhär ser den ut: http://img145.imageshack.us/img145/6881/skugganrl9.jpg

Någon som har en susning?
Citera
2009-01-08, 14:54
  #2
Medlem
Spejnars avatar
Vilken version av Fx? 2 eller 3? De hanterar nya flikar olika och påverkar därför datorn olika prestandamässigt.

Ta och dra en scan med Malwarebytes' anti-malware och se ifall den hittar något.
Citera
2009-01-08, 15:03
  #3
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Vilken version av Fx? 2 eller 3? De hanterar nya flikar olika och påverkar därför datorn olika prestandamässigt.

Ta och dra en scan med Malwarebytes' anti-malware och se ifall den hittar något.

Det är Firefox v. 3.0.5. Jag har redan scannat med Malwarebytes' anti-malware och tagit bort det den hittade men det hjälpte inte. Eller menar du att jag skall ögna igenom loggen?
Citera
2009-01-09, 11:27
  #4
Medlem
Skabbens avatar
bump
Citera
2009-01-09, 12:49
  #5
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
bump

Testa Firetune.
Särskilt optimeringen av minnesanvändningen & se ifall det blir bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback