2009-01-08, 13:27
Medlem
sitx77s avatar
Så okej, strömmen ska SÅKLART gå när jag installerar Windows Vista Service Pack 1 så nu är jag helt utelåst ur min egen dator tack vare att jag inte kommer längre än Laddnings skärmen där datorn sedan startar om automatiskt.

Vad kan jag göra åt detta helvete?

Tack.
Citera
2009-01-08, 13:29
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitx77
Så okej, strömmen ska SÅKLART gå när jag installerar Windows Vista Service Pack 1 så nu är jag helt utelåst ur min egen dator tack vare att jag inte kommer längre än Laddnings skärmen där datorn sedan startar om automatiskt.

Vad kan jag göra åt detta helvete?

Tack.

Kan lägga till att jag inte kan köra Windows skivan, då får jag Blue screen of death.
Citera
2009-01-08, 13:39
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitx77
Kan lägga till att jag inte kan köra Windows skivan, då får jag Blue screen of death.
Hehe får du bluescreen under installation\reperation med skivan så har du hårdvaruproblem. Antagligen gick nånting sönder under strömavbrotten, prova sätt i en annan hårddisk
Citera
2009-01-08, 13:51
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hehe får du bluescreen under installation\reperation med skivan så har du hårdvaruproblem. Antagligen gick nånting sönder under strömavbrotten, prova sätt i en annan hårddisk

Så okej,... har ingen annan hårdisk vad fan gör jag då?
Citera
2009-01-08, 13:57
Medlem
cannaBes avatar
Finns ingenting du kan göra än att byta hårdvara, bluscreen är ett sätt för windows att stänga ner datorn för att förhindra att hårdvaran som inte fungerar normalt ska föstöra något annat. Bluescreen orsakas också av felaktiga drivrutiner som får hårdvaran att bete sig felaktigt.

Lämna in datorn på service hos producenten. Hp, acer, ibm ja du fattar
Citera
2009-01-08, 14:02
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Finns ingenting du kan göra än att byta hårdvara, bluscreen är ett sätt för windows att stänga ner datorn för att förhindra att hårdvaran som inte fungerar normalt ska föstöra något annat. Bluescreen orsakas också av felaktiga drivrutiner som får hårdvaran att bete sig felaktigt.

Lämna in datorn på service hos producenten. Hp, acer, ibm ja du fattar

Alltså gissnigsvis så har ju bara drivrutinerna låst sig och det är därför allt havererar. Det dog ju trots allt mitt i en installation av ett Service Pack.

Finns det inget sätt att återställa hårdisken till noll?
Citera
2009-01-08, 14:23
Medlem
cannaBes avatar
Nja, under installationen av Windows så används inte drivisarna som redan ligger på hårddisken utan standarddrivisar på skivan. Så det har inget med det att göra i ditt fall..

Tänk på att du måste kunna installera windows på en helt tom hdd
Citera
2009-01-08, 14:28
Medlem
wireless_admins avatar
hm. du kan kanske ta din HDD till en annan dator och formaterad från den, låna en kamrats eller om du har en annan dator så kan du göra det snabbt, kolla så att den fungerar, och om det gör så är det bara att köra på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in