2009-01-08, 10:50
Medlem
Hej, jag ska skriva ett arbete om husbygge i naturkunskapen, arbetet ska innehålla fakta om material, ekologi, hållbar utveckling och energikällor.

Detta arbetet trodde jag skulle vara inlämnat om en vecka, men ska i själva verket lämnas in idag kl 15.00. Så i ett sista desperat försök att unvika ett streck i mitt naturkunskapsbetyg så vänder jag mig nu till Flashback.

Jag har svårt att hitta information om bl.a material, hållbar utveckling och passade energikällor för mitt passivhus. Jag undrar om någon kan bidra med några bra informationskällor på detta eller bara lite hjälp!

Så mina frågor är:
-Vad bör jag använda för material när jag bygger passivhuset?
-Vad kan man göra för att främja samspelet med naturen? (Ekologi)
-Vad finns det för alternativ på energikällor när man bygger ett passivhus?

Tack på förhand!
Citera
2009-01-08, 10:52
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskaft11
Hej, jag ska skriva ett arbete om husbygge i naturkunskapen, arbetet ska innehålla fakta om material, ekologi, hållbar utveckling och energikällor.

Detta arbetet trodde jag skulle vara inlämnat om en vecka, men ska i själva verket lämnas in idag kl 15.00. Så i ett sista desperat försök att unvika ett streck i mitt naturkunskapsbetyg så vänder jag mig nu till Flashback.

Jag har svårt att hitta information om bl.a material, hållbar utveckling och passade energikällor för mitt passivhus. Jag undrar om någon kan bidra med några bra informationskällor på detta eller bara lite hjälp!

Så mina frågor är:
-Vad bör jag använda för material när jag bygger passivhuset?
-Vad kan man göra för att främja samspelet med naturen? (Ekologi)
-Vad finns det för alternativ på energikällor när man bygger ett passivhus?

Tack på förhand!

Jag googlade fram svar till samtliga av dina frågor på 3 sekunder.
Citera
2009-01-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Jag googlade fram svar till samtliga av dina frågor på 3 sekunder.
Vad duktigt av dig, du skulle då inte kunna dela med dig av svaren till en lite mindre erfaren googleanvändare?
Citera
2009-01-08, 11:25
Medlem
http://www.passivhuscentrum.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här