2003-08-27, 09:36
Medlem
Quektimas avatar
Jag får väldigt varierande resultat på mina sökningar (identiska med kort tidsintervall mellan dem). Verkar vara något med sorteringen efter datum.

Nån mer som har detta problem?

Mvh Q
Citera
2003-08-27, 09:42
Medlem
De har väl inte fixat sökfunktionen än?

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=484289&postcount=30
Citera
2003-08-27, 10:15
Medlem
Quektimas avatar
Jo jag har sett den, men det berörde ju inlägg i phpBB, jag har problem med att hitta inlägg gjorda i vB. + att sorteringen inte all stämmer + att det blir olika resultat.

Men allt det där kankse kommer på köpet när de fixar tidigare nämnda problem.

OT: Padme: Är det fortfarande Natalie på din nya Avatar?

Mvh Q
Citera
2003-09-02, 23:00
Medlem
Quektimas avatar
Nu tar jag upp detta igen!
Min sökfunktion fungerar inte.
Nån mer som har problemet?

Jag kan t.ex inte få upp inlägg som jag skrivit i nyligen genom att söka på mitt nick kombinerat med en tidsangivelse (inlägg sen igår eller senaste månaden). Jag får visserligen upp trådar med inlägg som jag skrivit i men inte alla och de ligger i fel ordning samt att jag även får upp träffar som ligger utanför den tidsbegränsning som jag angivit. Anger jag begränsningen "sen senaste besök" så har jag fått samma resultat i ett bra tag nu (tre trådar visas, alltid samma och inget annat).

Jag har läst att man kan se sina inlägg via subscriptions men det funkar inte för mig heller. Om jag gör en subscription så får jag upp alla trådar i det forumet, oavsett om jag skrivit i trådarna eller inte. Man ska väl inte behöva lägga in en subscription på alla de trådar som man skriver i?

Och till admin: Kommer det att komma en "ego search" - funktion (vilket är den jag försöker simulera ovan)?

Mvh Q
Citera
2003-09-02, 23:10
Medlem
funkade för mig precis men om du klickar på profile precis under din signature o sen väljer en av alternativen på posts..
Citera
2003-09-02, 23:24
Medlem
Quektimas avatar
Mmm... testat det med. Men problemet är ju att jag får upp dem som enskilda inlägg, det jag är intresserad av är att se alla trådar som jag gjort inlägg i , oavsett om jag startat dem eller inte.

Men jag kopierade den url som var ett av alternativen som listar alla trådar som jag har startat och ändrade starteronly kriteriet från 1 till 0.

Kod:
http://www2.flashback.info/scandinavia/search.php?do=process&showposts=0&starteronly=0&exactname=1&searchuser=Quektima

Detta ger önskat resultat, men det roliga är att varannan gång så sorteras trådarna med den nyaste tråden först och varannan gång med den äldsta tråden först. Knepigt, men det fungerar iaf. Testa själa så får ni se, länken finns i min signatur: Mina trådar

Mvh Q
Citera
2003-09-02, 23:35
Medlem
konstigt. admin får nog kolla upp det.
flera av mina trådar som jag startade på phpbb versionen har blandat ihop sig så vissa trådar jag har startat står det nu att andra har startat när jag har första inlägget o allt. helt skum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in