Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Stort tack för detta foto.
Är man intresserad av de von Sydowska morden så är definitivt hans bok ett måste. Du kanske kan hjälpa på litet här.
Jag gick igenom dörrarna från gatuplanet. Därefter gick jag uppför ett antal trappsteg. På höger sida låg klädbutiken. Till vänster om denna gick en trappa uppför. Till vänster om denna en pelare, som jag minns idag, fanns det en gammal hiss och precis utanför denna stod den här stolen.
Var exakt sköt Fredrik först Ingun och sedan sig själv?
Det är just där till vänster om trappan, i den lilla "rundeln" som finns där. I mitt filmade klipp ställer jag mig just där.
Pelaren som åsyftas måste nästan vara den som hör till trappan som leder ned till entréplan. Det är det enda pelarliknande jag kan se där. Alltså om man står i "rundeln" och tittar ned mot entrén så har man pelaren till vänster om sig, till vänster om den vänstra stolen på fotot med Anders Frigell. Kropparna ska väl ha legat på golvet där i/framför "rundeln".
Själva bordet de åt och drack vid låg i den bortre delen av restaurangen, i det så kallade "Skeppet", en upphöjd del av lokalen.
Kanske denna upphöjda del finns kvar idag?