Citat:
Ursprungligen postat av
cleft
Olliver Blückerts artikel är ett svar på Jörgen Sparrfeldts
Det finns en anledning till att knark är olagligt.
Oliver har rätt i många sakpåståenden men artikeln skulle vara mer genomslagskraftig om den var mindre nedlåtande i tonen. Han ska ha pluspoäng för att han försöker svara på Jörgens Sparrfeldts påståenden. Det är verkligen inte självklart i debatter om narkotikapolitik.
Jörgens Sparrfeldts artikel är däremot ett riktigt bottennapp enligt mig. Inte bara för att han också är nedlåtande men han är ohederlig och det är svårt att förstå vad han syftar på ibland, det kan vara medvetet eftersom mycket saknar substans. Jörgen lägger ord i sina påstådda antagonisters munnar och påstår genomgående att "alla" säger det han skriver att dom sagt. Han försöker också att minimera deras trovärdighet genom att påståendena naturligtvis är wacky.
"Skall man tro på alla som vill släppa cannabis fritt så är det rena rama mirakelmedicinen", är en offensiv bredsida som missar målet helt och innehåller inget av värde. Vilka är egentligen alla dessa som vill "släppa cannabis fritt"? Ingen aning faktiskt ändå läser jag mer om sånt här än dom flesta Svenssons.
"Jag ser ovanligt många människor i debatter som talar för narkotika, framförallt cannabis. Jag ser att den skaran växer mer och mer. Så är narkotika så ofarligt egentligen som dessa förespråkare av cannabis säger, är det en mirakelmedicin?".
"Är det många omkomna i bilolyckor så betyder det i princip att cannabisen är ofarlig enligt förespråkarna", fortsätter han. Ja det finns troligen exempel på dom som kan tycka något liknande det han påstår. Det är däremot min uppfattning att dom flesta som är för en modern narkotikapolitik i själva verket inte alls tror att narkotika är ofarligt, dom vill inte heller "släppa cannabis" fritt eller tycker att det är en "mirakelmedicin".
Lågvattenmärket har flyttas ner ett snäpp tror jag.