2015-06-26, 10:22
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21020889.ab

Fick inte beställa råraka, personalen på restaurangen trodde turisten menade hasch-brownie.

Asrolig! Undrar varför hon kände sig så träffad och hoppade i offensiv försvarsställning så direkt
Citera
2015-06-26, 13:25
Medlem
Knark för 28,5 miljoner – två män åtalas

"Värdet på narkotikan som Vilhelminabon producerat i sin fastighet är nästan 28,5 miljoner kronor i missbrukarledet."

"Vilhelminabon är nämligen misstänkt för att ha framställt cirka 285 kilo cannabis som varit avsett för missbruk."

Cannabis speciellt odlat för missbruk alltså? Väldigt omtänksamt av dem att tänka på de de få som provar cannabis och får problem, och odla för att endast sälja till dem...
Citera
2015-06-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Knark för 28,5 miljoner – två män åtalas

"Värdet på narkotikan som Vilhelminabon producerat i sin fastighet är nästan 28,5 miljoner kronor i missbrukarledet."

"Vilhelminabon är nämligen misstänkt för att ha framställt cirka 285 kilo cannabis som varit avsett för missbruk."

Cannabis speciellt odlat för missbruk alltså? Väldigt omtänksamt av dem att tänka på de de få som provar cannabis och får problem, och odla för att endast sälja till dem...

Vad skiljer denna missbruks cannabis från vanlig cannabis?
Citera
2015-06-26, 19:21
Medlem
tengilllls avatar
Socialtjänsten: Ja, mamman får ge sitt barn cannabisolj
Citera
2015-06-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Socialtjänsten: Ja, mamman får ge sitt barn cannabisolj

Detta är ett otroligt framsteg!
Citera
2015-06-26, 20:48
Medlem
http://www.vk.se/1477393/aklagaren-minst-tio-ars-fangelse
http://www.vk.se/1477720/gigantisk-odling-av-cannabis

Angående alexandrus
Citera
2015-06-27, 15:46
Medlem
jamesdeans avatar
Senaste numret av svenska utgåvan av National Geographic har ett stort reportage om cannabis som pryder omslaget. Cannabis - Knark eller medicin?

Finns tyvärr inte online, jag funderar på att gå och köpa ett fysiskt exemplar. Jag köper aldrig tidningar/magasin i vanliga fall.
Citera
2015-06-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Senaste numret av svenska utgåvan av National Geographic har ett stort reportage om cannabis som pryder omslaget. Cannabis - Knark eller medicin?

Finns tyvärr inte online, jag funderar på att gå och köpa ett fysiskt exemplar. Jag köper aldrig tidningar/magasin i vanliga fall.

Jag har köpt den, va enligt mig ganska faktabaserat, båda de medicinska fördelarna och riskerna med cannabis som "narkotika", sen skrev dom ju så klart inte om allt, men va helt klart intressant.
Citera
2015-06-27, 22:11
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean

Läste den amerikanska utgåvan. Mycket spännande läsning, speciellt när det pratar med en av forskarna som forskat på cannabis medicinska egenskaper. Bland annat the entourage effect som skulle förklara varför hela blomman är bättre än enbart THC, och därmed göra läkemedelsbranschen (tänk sativex) obsolet.
Citera
2015-06-28, 09:48
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Sen. Rand Paul of Kentucky received the highest grade among more than 20 declared and potential 2016 presidential candidates in a voter guide released Friday by a marijuana policy group, while New Jersey Gov. Chris Christie and former Sen. Rick Santorum of Pennsylvania fared the worst.

Mr. Paul, received a grade of “A-” from the Marijuana Policy Project. The group said his grade was based largely on his sponsorship of a medical marijuana bill, support for reducing marijuana-related penalties and support for allowing states to regulate marijuana for adult use.
The Washington Times - Rand Paul gets highest marks in Marijuana Policy Project’s presidential voter guide
Citera
2015-06-28, 10:50
Medlem
SECRETARY-GENERAL BAN KI-MOON'S MESSAGE FOR 26 JUNE 2015
Citera
2015-06-28, 10:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
SECRETARY-GENERAL BAN KI-MOON'S MESSAGE FOR 26 JUNE 2015
Citat:
Our shared response to this challenge is founded on the international drug control conventions. In full compliance with human rights standards and norms, the United Nations advocates a careful re-balancing of the international policy on controlled drugs. We must consider alternatives to criminalization and incarceration of people who use drugs and focus criminal justice efforts on those involved in supply. We should increase the focus on public health, prevention, treatment and care, as well as on economic, social and cultural strategies.
Trevligt att de börjar kolla på avkriminalisering av eget bruk. Mindre trevligt att de fortfarande ser en fortsatt kriminalisering av produktion och distribuering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in