2015-01-22, 09:02
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Inget av alkohol eller cannabis gör ju en smartare. Men det jag reagerade på var att han sa att cannabis stryper blod/syretillförseln till hjärnan vilket skulle leda till att man kväver hjärnan och utvecklar skador på denna. Det har jag aldrig tidigare hört talas om. Möjligtvis att saker man röker (cigaretter/jointar) ökar halten kolmonoxid i blodet vilket hämmar syreupptagningen något.

Jag var tvungen att googla runt lite när jag hörde honom för jag hade aldrig heller hört det. Tre träffar fick jag som handlade om blodtillförsel till hjärnan. Men döm till min förvåning, alla tre handlade om att thc kunde få blodet att flödatill till hjärnan, bla därför det är bra i samband med stroke...
Citera
2015-01-22, 13:24
Medlem
Produktplacering av marijuana allt vanligare på film och TV
Citera
2015-01-22, 13:25
Medlem
Knarklangare får ett års fängelse
Citera
2015-01-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
veckans brott intervjuar en hemmaodlare. GW visar sin inkompetens angående hur cannabis(THC) påverkar hjärnan...

Här kan man se själva klippet direkt

https://www.youtube.com/watch?v=UNQgjfjAYV0
Citera
2015-01-22, 14:20
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Jamaica govt approves possessing a bit of pot.
Citat:
Jamaica’s cabinet has approved a bill, which would legalize the possession of small amounts of cannabis. It would also allow the development of a medical marijuana industry. The bill will go to the Senate later this week for approval.

"The development is long overdue and comes after years, and, in recent times, heavy pressure from what is now a diverse and broadening group of stakeholders on human rights, social, economic, scientific and medical grounds," director of the Cannabis Commercial and Medicinal Research Taskforce, Delano Seiveright, said in a statement, as reported by the Jamaica Observer.

The new rules would make the possession of two ounces or less a minor offense, which would not result in a criminal record for the offender, while the cultivation of five or less plants on any premises would also be permitted.
http://rt.com/news/225027-jamaica-marijuana-legalize-smoke/
Citera
2015-01-22, 17:21
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiqui-taca
Jamaica govt approves possessing a bit of pot.

http://rt.com/news/225027-jamaica-marijuana-legalize-smoke/

Det här förvirrar mig lite:

Citat:
The new rules would make the possession of two ounces or less a minor offense, which would not result in a criminal record for the offender, while the cultivation of five or less plants on any premises would also be permitted.

Så det kommer vara olagligt att inneha gräs, men lagligt att odla? Make-ar ju ingen sense alls.
Citera
2015-01-22, 18:02
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Så det kommer vara olagligt att inneha gräs, men lagligt att odla? Make-ar ju ingen sense alls.

Tolkar det som att båda är lika på straffskalan då man använder ordföljden; "also permitted". Also syftar alltså på innehavet som i sig inte var "permitted" men ett "minor offense"
Citera
2015-01-23, 00:01
Medlem
Polisen: "Snoka, även om barnen blir arga"
Citera
2015-01-23, 08:57
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Inget av alkohol eller cannabis gör ju en smartare. Men det jag reagerade på var att han sa att cannabis stryper blod/syretillförseln till hjärnan vilket skulle leda till att man kväver hjärnan och utvecklar skador på denna. Det har jag aldrig tidigare hört talas om. Möjligtvis att saker man röker (cigaretter/jointar) ökar halten kolmonoxid i blodet vilket hämmar syreupptagningen något.
Jag brukade gilla GW men nu snackade han ordentligt i nattmössan."THC stryper blodtillförseln till hjärnan"?Då hinner man inte "bli dum i huvudet" för då svimmar man eller så dör man innan.

Var less på alla "experter" och samhällsrepresentanter som vill skrämmas med överdrivna risker och korkade faktafel redan innan alkokriminologen hakade på med sina hemsnickrade falsarier.
Citera
2015-01-23, 11:32
Medlem
mulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Jag brukade gilla GW men nu snackade han ordentligt i nattmössan."THC stryper blodtillförseln till hjärnan"?Då hinner man inte "bli dum i huvudet" för då svimmar man eller så dör man innan.

Var less på alla "experter" och samhällsrepresentanter som vill skrämmas med överdrivna risker och korkade faktafel redan innan alkokriminologen hakade på med sina hemsnickrade falsarier.

Samma här. Han har varit nån sorts tröst länge i att alla involverade i Svenska rättsväsendet inte är idioter. Men tyvärr, det var att hoppas på för mycket.
Citera
2015-01-23, 18:21
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Blir så förbannat trött på detta..

Citat:
Vill du som ung eller anhörig ha hjälp går det att vända sig till exempelvis Nexus i Karlstad, ungdomspolisen eller socialtjänsten.

Varför i helvete skulle man vilja vända sig till ungdomspolisen ifall man har problem med sitt rökande?

Citat:
– Det sabbar så mycket eftersom det står i fem år. Du blir av med kökortet och det kan sätta hinder för att få jobb, lägenhet, lån och visum.
Citera
2015-01-23, 18:27
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Citat:
För att röka cannabis behöver man ju börja röka vanliga cigaretter först.
Va!!!

Fascistbängen gör bort sig igen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in