2009-03-26, 17:21
Medlem
Någon som kollar på livestreamet med Obama?
Jag hade tabbat bort och då dom kom till den intressantare delen, så lyssnade jag inte riktigt.
Iaf, så här löd frågan:
Citat:
With over 1 out of 30 Americans controlled by the penal system, why not legalize, control, and tax marijuana to change the failed war on drugs into a money making, money saving boost to the economy? Do we really need that many victimless criminals?
Allt jag hörde var ett "No" och massa applåder och skratt
Citera
2009-03-26, 17:51
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobbler
Någon som kollar på livestreamet med Obama?
Jag hade tabbat bort och då dom kom till den intressantare delen, så lyssnade jag inte riktigt.
Iaf, så här löd frågan:

Allt jag hörde var ett "No" och massa applåder och skratt
Kollade, sjukt respektlöst av han att bara säga "no", det var ju hur många frågor som helst om det på hemsidan... Fy fan, trodde Obama iaf skulle säga nej på ett fint sätt!
Citera
2009-03-26, 18:10
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Kollade, sjukt respektlöst av han att bara säga "no", det var ju hur många frågor som helst om det på hemsidan... Fy fan, trodde Obama iaf skulle säga nej på ett fint sätt!

Han svarade ju no på att de inte behövde fler "victimless criminals"
Citera
2009-03-26, 18:13
Medlem
Lalaquins avatar
Säker? inte ett "no" på att legalisera?
Citera
2009-03-26, 18:51
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Säker? inte ett "no" på att legalisera?

Han undviker den frågan, och det kommer han göra länge
Citera
2009-03-27, 18:27
Medlem
jamesdeans avatar
Enligt den här bloggen så håller Expressen på att skriva en artikel om legalisering:

Citat:
Aaron Israelson på Nyheter24.se bloggar om USA, Mexiko, kriget mot drogerna och den svenska politiken. Länk»

Glädjande nog verkar det som om flera stora gammelmedia är på gång med artiklar som kritiskt granskar den förda drogpolitiken. Själv skall jag bli intervjuad av Expressen i ämnet i helgen.

(B.T.W. En tidning har hört av sig och skulle vilja träffa någon som odlar marijuana hemma. Om någon som läser detta kan tänka sig att ställa upp, sänd mig ett mail på hax@bahnhof.se.)
Citera
2009-03-30, 11:18
Medlem
Lite hederlig svensk propaganda från politikerna och Fries..
Och inte kan man kommentera heller...

http://www.kvp.se/nyheter/1.1516419/sveriges-politiker-tar-avstand-fran-lagligt-knark
Citera
2009-03-30, 12:09
Medlem
jamesdeans avatar
Ännu en artikel från Kvällshoran: Danskarna: "Sälj Hasch På Apoteket"

Enligt en undersökning tycker tydligen 59% av danskarna att avkriminalisering vore en bra ide
Citera
2009-03-30, 17:19
Medlem
http://www.kvp.se/nyheter/1.1516418/danskarna-salj-hasch-pa-apoteket (dubbelpost)

Gå in och rösta, hjälp även till i debatten!
Citera
2009-03-30, 17:34
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
http://www.kvp.se/nyheter/1.1516418/danskarna-salj-hasch-pa-apoteket (dubbelpost)

Jag tänkte vara med i debatten, men jag kunde inte hitta någon att debattera med då alla kommentarer jag såg var positiva till legaliseringen
Citera
2009-03-30, 18:11
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah

ser inte att det går att rösta ngnstans?
bra att det tas upp i media iaf... kommentarerna är alltid till 90% positiva till lagreform ang. cannabis på såna artiklar, budskapet sprids på så vis!
Citera
2009-03-30, 18:45
Medlem
Nej, pollen ligger inte i artikeln. Utan du måste surfa in på www.expressen.se därefter scrolla ned till rubriken till artikeln och där kan du rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in